Психолого-педагогічна практика "Спостереження за освітньою роботою вчителя-класовода у перші дні дитини в школі"

У наших школах не повинно бути нещасливих дітей,

душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні.

Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини,

які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.

В.Сухомлинський

Початок навчання дитини в школі - складний і відповідальний етап у її житті. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові соціальні контакти, нові стосунки, нові обов'язки.

Сучасні першокласники – це діти нового покоління, їх не можна примусити щось робити, з ними потрібно домовлятися; вони навчаються тоді, коли розуміють мету навчання; для них важлива співпраця та партнерство; їм необхідне заохочення та обґрунтована похвала; в інформаційному світі вони залежні від технологій та мобільні. Нова українська школа вимагає принципово нового, модернізованого підходу до організації освітньої діяльності першокласників.

praktuka1

З метою ознайомлення студентів спеціальності 013 Початкова освіта з особливостями періоду адаптації дитини до освітнього процесу під час першого тижня її перебування у школі, вивчення специфіки роботи вчителя у цей період передбачено проходження психолого-педагогічної практики «Спостереження за освітньою роботою вчителя-класовода у перші дні дитини в школі».

praktuka2

2020 рік вніс свої корективи в освітній процес, саме тому четвертокурсники проходили цей вид практики дистанційно (сервіс Zoom). Під керівництвом викладачів ПМК загальної та соціальної педагогіки і психології студенти ознайомилися з:

- нормативно-правовими документами щодо організації освітнього процесу в 1 класі НУШ;

- психолого-педагогічними особливостями організації освітнього середовища;

- плануванням роботи вчителя в перший тиждень навчання (модельна програма «Я-школярик»);

- методикою проведення ранкових зустрічей, розробки та впровадження правил і рутин;

- способами інтеграції навчання та оцінювання навчальних досягнень учнів (вербального, формувального, портфоліо);

- формами співпраці вчителя та батьків.

praktuka3

За результатами педагогічної практики студенти виготовили і презентували лепбук «Нова українська школа» та електронні скарбнички для вчителя 1 класу. Ця практика надихнула студентів на творчий пошук у своїй майбутній професійній діяльності. Разом з керівниками практики четвертокурсники дійшли висновку, що основне завдання вчителя у роботі з першокласниками - запалити в учнів вогник жаги до знань.

Творчі вихователі - щасливі діти!

Креативність - необхідна складова професійної майстерності педагога, без якої не обійтись у роботі з сучасними дітьми. Сьогоднішній інструктивно-методичний табірний збір був орієнтований на ознайомлення студентів з інноваційними технологіями формування художньо-естетичної освіченості та вихованості дітей. День розпочався із творчої лабораторії "Музичний вернісаж", під час якого викладач музичних дисциплін Ю.С. Момотюк ознайомив студентів із особливостями підбору пісенно-музичного репертуару для вихованців різного віку.

TV1 TV2

Разом з керівником табірного збору Хітровою О.В. третьокурсники сформували креативну скарбничку вихователя, до якої "поклали" все, без чого не обійтися в роботі з дітьми. Викладач художнього мистецтва Сірман О.А. ознайомила студентів із такою інноваційною технологією як косплей, застосувавши метод "відтворення картини в реальності" . Під час майстер-класу "Арт-терапія у роботі з вихованцями літнього оздоровчого табору" практиканти презентували можливості музичної, малюнкової, епістолярної, казко-, танц- та бібліотерапії у роботі з вихованцями. Хітровою О.В. було організовано онлайн-пісочницю "Sandplay" та дизайн-практикум "Мистецтво оформлення сцени до загальнотабірного заходу".

TV3 TV4

Живи з природою у дружбі, то буде і вона тобі у службі!

          Відпочинок та оздоровлення дітей у літніх оздоровчих таборах передбачає використання сучасних здоров'язберігаючих технологій. Саме тому сьогоднішній інструктивно-методичний табірний збір був присвячений цій актаульній проблемі. А розпочався він з екозарядки та дихальної гімнастики. Кажуть, як розпочнеш день, таким він і буде. Отож, щоб зарядитися позитивом на цілий день третьокурсники разом з керівником табірного збору О.В. Хітровою організували Еко-start дня.

Pruroda1 Pruroda2

Наші сьогоднішні фото демонструють як варто розпочинати свій день вихователю та діткам у літньому оздоровчому таборі. День розпочався на позитиві та дав додатковий заряд до творчості. Флешмоб креативних ідей "Еко-вулиця" під керівництвом Недільської А.І. та майстер-клас "Пластику - друге життя", яке провела Хітрова О.В., продемонстрували нестандартний та креативний підхід до організації екологічного виховання.

Pruroda3 Pruroda4

Пропагувати ідеї екозбереження майбутні вихователі вчилися під час конкурсу еко-реклами та екологічного бумерангу. А онлайн-тренінг "Екологія природи - екологія душі" ще раз переконав усіх присутніх у тому, що потрібно завжди жити в гармоні з природою.

В здоровому тілі - здоровий дух!

Моніторинг стану здоров'я сучасного молодого покоління актуалізує важливість застосування в умовах літніх оздоровчих таборів здоров’язберігаючих технологій. Саме тому сьогоднішній день інструктивно-методичного табірного збору для студентів спеціальності 231 Соціальна робота був присвячений питанням організації оздоровлення дітей в умовах літніх таборів. День розпочався із ранкової musical gymnastics під керівництвом викладача фізичного виховання Б.Ф. Каленюка. Разом з Недільською А.І. студенти презентували основні методи та форми оздоровлення дітей, організували конкурс соціальної реклами «Здоровим бути здорово!», вчилися здійснювати профілактичну роботу в молодіжному середовищі.

OT1

Керівник табірного збору О.В. Хітрова провела для третьокурсників тренаж "Руханка", під час якого практиканти розучили різні варіанти проведення музично-ритмічних вправ та ігор для дітей молодшого шкільного віку, серед яких "Тук-тук", "Вверх і вниз", "Фіксики" та інші. Уявити табірне життя без походу у ліс, на природу не можливо. З метою формування в студентів навичок підготовки та організації походу з дітьми викладач Недільська А.І. провела онлайн-квест "Збираємося у похід". Сьогоднішній день довів важливість та необхідність застосування у роботі з дітьми інноваційних методів та форм організації фізкультурно-оздоровчої та профілактичної роботи.

OT2

Професіоналізм - понад усе!

Професійний підхід до будь-якої справи визначає її успіх. Зважаючи на це, сьогоднішній день інструктивно-методичного табірного збору став ще одним кроком до підвищення професійної майстерності наших майбутніх вихователів.

Prof3 Prof4 Prof6

Керівник табірного збору Хітрова О.В. ознайомила студентів з технікою документування вихователя, презентувала зразки ведення поточної та звітної документації, залучила студентів до майстер-класу по виготовленню загонової атрибутики. Акцентом дня став онлайн-подіум "Зовнішній вигляд вихователя", під час якого третьокурсники продемонстрували як повинен виглядати вихователь під час організації різних видів діяльності з дітьми в літньому оздоровчому таборі.

Prof5 Prof1