У грудні що не день - свято!
Кожна нація, кожен народ мають свої традиції, звичаї, обряди та свята, становлення яких відбувається протягом багатьох століть. Народні традиції – це неписані закони, якими користуються в найменших щоденних і найбільших всенаціональних справах. Перед сучасною системою освіти стоїть завдання залучення молоді до історичної пам’яті народу. Знання спадщини необхідне кожному, адже наше минуле – це фундамент стабільного, повнокровного життя в сьогоденні і запорука розвитку в майбутньому.
17 грудня студенти групи 1-ПО разом з керівником педагогічної практики Н.П. Шевчук організували святкове дійство з двох частин: "Андріївські вечорниці" та "Миколаю, ми тебе чекаємо". Першокурсники пригадали та відтворили народні звичаї, пов'язані зі святкуванням цих народних свят: вечорниці, ворожіння, кусання калити, розучування колядок. Атмосфера була по-справжньому святкова. Учасники дійства жартували, колядували, частували один одного варениками і пирогами. Свято вдалося на славу!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Вечорниці в Дубенському педагогічному фаховому коледжі РДГУ
Найколоритнішою розвагою молоді ще століття тому були вечорниці.
18 грудня студенти ІІ курсу, групи Б разом з керівником педагогічної практики Н.П. Шевчук мали змогу доторкнутися до минувшини та поринути в загадкову атмосферу Андріївських вечорниць.
![]() |
![]() |
Завдяки інтер'єру сільської хати, предметам побуту та українським оберегам, скомпонованим в етнографічну композицію, народним пісням, що лунали, традиціям ворожіння глядачі поринули в староукраїнську стихію Андріївських святкувань. Завершилося дійство цікавою грою - кусанням калити та частування варениками.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Учасникам свята вдалося доторкнутися до народної спадщини, яка не підвладна плину часу та зміні поколінь.
Психолого-педагогічна практика "Спостереження за освітньою роботою вчителя-класовода у перші дні дитини в школі"
У наших школах не повинно бути нещасливих дітей,
душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні.
Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини,
які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.
В.Сухомлинський
Початок навчання дитини в школі - складний і відповідальний етап у її житті. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові соціальні контакти, нові стосунки, нові обов'язки.
Сучасні першокласники – це діти нового покоління, їх не можна примусити щось робити, з ними потрібно домовлятися; вони навчаються тоді, коли розуміють мету навчання; для них важлива співпраця та партнерство; їм необхідне заохочення та обґрунтована похвала; в інформаційному світі вони залежні від технологій та мобільні. Нова українська школа вимагає принципово нового, модернізованого підходу до організації освітньої діяльності першокласників.
З метою ознайомлення студентів спеціальності 013 Початкова освіта з особливостями періоду адаптації дитини до освітнього процесу під час першого тижня її перебування у школі, вивчення специфіки роботи вчителя у цей період передбачено проходження психолого-педагогічної практики «Спостереження за освітньою роботою вчителя-класовода у перші дні дитини в школі».
2020 рік вніс свої корективи в освітній процес, саме тому четвертокурсники проходили цей вид практики дистанційно (сервіс Zoom). Під керівництвом викладачів ПМК загальної та соціальної педагогіки і психології студенти ознайомилися з:
- нормативно-правовими документами щодо організації освітнього процесу в 1 класі НУШ;
- психолого-педагогічними особливостями організації освітнього середовища;
- плануванням роботи вчителя в перший тиждень навчання (модельна програма «Я-школярик»);
- методикою проведення ранкових зустрічей, розробки та впровадження правил і рутин;
- способами інтеграції навчання та оцінювання навчальних досягнень учнів (вербального, формувального, портфоліо);
- формами співпраці вчителя та батьків.
За результатами педагогічної практики студенти виготовили і презентували лепбук «Нова українська школа» та електронні скарбнички для вчителя 1 класу. Ця практика надихнула студентів на творчий пошук у своїй майбутній професійній діяльності. Разом з керівниками практики четвертокурсники дійшли висновку, що основне завдання вчителя у роботі з першокласниками - запалити в учнів вогник жаги до знань.
Творчі вихователі - щасливі діти!
Креативність - необхідна складова професійної майстерності педагога, без якої не обійтись у роботі з сучасними дітьми. Сьогоднішній інструктивно-методичний табірний збір був орієнтований на ознайомлення студентів з інноваційними технологіями формування художньо-естетичної освіченості та вихованості дітей. День розпочався із творчої лабораторії "Музичний вернісаж", під час якого викладач музичних дисциплін Ю.С. Момотюк ознайомив студентів із особливостями підбору пісенно-музичного репертуару для вихованців різного віку.
![]() |
![]() |
Разом з керівником табірного збору Хітровою О.В. третьокурсники сформували креативну скарбничку вихователя, до якої "поклали" все, без чого не обійтися в роботі з дітьми. Викладач художнього мистецтва Сірман О.А. ознайомила студентів із такою інноваційною технологією як косплей, застосувавши метод "відтворення картини в реальності" . Під час майстер-класу "Арт-терапія у роботі з вихованцями літнього оздоровчого табору" практиканти презентували можливості музичної, малюнкової, епістолярної, казко-, танц- та бібліотерапії у роботі з вихованцями. Хітровою О.В. було організовано онлайн-пісочницю "Sandplay" та дизайн-практикум "Мистецтво оформлення сцени до загальнотабірного заходу".
![]() |
![]() |
Живи з природою у дружбі, то буде і вона тобі у службі!
Відпочинок та оздоровлення дітей у літніх оздоровчих таборах передбачає використання сучасних здоров'язберігаючих технологій. Саме тому сьогоднішній інструктивно-методичний табірний збір був присвячений цій актаульній проблемі. А розпочався він з екозарядки та дихальної гімнастики. Кажуть, як розпочнеш день, таким він і буде. Отож, щоб зарядитися позитивом на цілий день третьокурсники разом з керівником табірного збору О.В. Хітровою організували Еко-start дня.
![]() |
![]() |
Наші сьогоднішні фото демонструють як варто розпочинати свій день вихователю та діткам у літньому оздоровчому таборі. День розпочався на позитиві та дав додатковий заряд до творчості. Флешмоб креативних ідей "Еко-вулиця" під керівництвом Недільської А.І. та майстер-клас "Пластику - друге життя", яке провела Хітрова О.В., продемонстрували нестандартний та креативний підхід до організації екологічного виховання.
![]() |
![]() |
Пропагувати ідеї екозбереження майбутні вихователі вчилися під час конкурсу еко-реклами та екологічного бумерангу. А онлайн-тренінг "Екологія природи - екологія душі" ще раз переконав усіх присутніх у тому, що потрібно завжди жити в гармоні з природою.