Засідання дидактичної майстерні-лабораторії «Особистісно-орієнтований підхід в освітньому просторі"

18 листопада 2015 року відбулося засідання консалтингового центру «Дошкільнятко» предметно-методичної комісії викладачів дошкільної педагогіки, психології та окремих методик на тему: «Особистісно орієнтований підхід до дитини в освітньому просторі ДНЗ». Зустріч пройшла у формі засідання дидактичної майстерні-лабораторії. Її метою було розглянути особливості впровадження особистісно орієнтованої технології навчання та виховання в дошкільному закладі. До активного обговорення даної проблеми долучилися викладачі комісії, вихователі, студенти-практиканти. Діяльність центру здійснюється в рамках реалізації програми «Джерело», яка діє в Дубенському коледжі.

CIMG6947  CIMG6928 

Присутні заслухали виступ голови ПМК викладачів дошкільної педагогіки, психології та окремих методик Найди Р.Г., яка проаналізувала особливості впровадження особистісно орієнтованого підходу до дитини в ДНЗ, визначила шляхи ефективності даної технології та необхідність її використання на сучасному етапі розвитку дошкільної освіти. Також у виступі Руслана Григорівна зазначила про важливість та перспективність даного підходу, так як він є   найуспішнішим шляхом до формування творчої особистості дитини.

Вихователь ДНЗ №4 Гудич Ж.В. презентувала нетрадиційні техніки малювання з дітьми дошкільного віку. Жанна Вікторівна мала можливість поділитися власним досвідом організації образотворчої діяльності з дітьми молодшого дошкільного віку. Зокрема, улюбленим способом малювання, як зазначила вихователь, у дітей є пальчикове малювання. У своєму виступі Гудич Ж.В. звернулася до майбутніх фахівців дошкілля, щоб вони не боялися експериментувати та вести постійний діалог з дітьми, тоді буде досягнуто головної цілі дошкільного виховання – виховання здорової, творчої, гармонійної особистості дитини.

Логічним продовженням засідання було представлення викладачем методики організації образотворчої діяльності у дітей дошкільного віку Лагнюк Л.М. нетрадиційних технік ліплення. Разом зі студенткою 3-Д курсу Борсук О. викладач провела майстер-клас «Пластилінова фантазія», в ході якого учасники зустрічі змогли самостійно випробувати дану техніку.

Однією із ознак особистісно орієнтованого навчання є турбота про фізичне, психічне, соціальне й духовне здоров’я кожного вихованця. Керуючись цим положення, викладач методики фізичного виховання Голяченко М.О. під час свого виступу детально зупинилася на особливостях реалізації здоров’язбережувальних технологій у дошкільному навчальному закладі. Марина Олексіївна спільно зі студентами 3-Д курсу підготувала майстер-клас за технологією М.Єфименка «Горизонтальний пластичний балет».

Особистісно орієнтований підхід є головним чинником успішності освітнього процесу в сучасних дошкільних навчальних закладах, оскільки сучасні діти потребують самостійності – як умови розвитку, а також свободи вибору – як його джерело – зазначила у своєму виступі завідувач навчально-виробничою практикою Шевчук Н.П.

Засідання пройшло в діловій і доброзичливій атмосфері під девізом: «Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості.» (В.О. Сухомлинський)