Дні відкритої практики з додаткової кваліфікації «Вчитель іноземної мови в початкових класах»

Уже традиційними стали у Дубенському коледжі РДГУ дні відкритої практики, які проходять згідно плану роботи центру інтеркультурності інтегрованої програми професійно-практичної підготовки студентів «Джерело».

   У цьому навчальному році студенти III курсу, групи А мали змогу проводити пробні уроки і позакласні заходи з іноземної мови на базі  Дубенського НВК «ЗНЗ-ДНЗ» та Дубенської гімназії №2. Відкриті заняття та позакласні заходи відвідала завідувач навчально-виробничої практики коледжу Шевчук Н.П.

11 жовтня 2018 року Джурик Аліна провела підсумковий урок англійської мови з тем «My family», «My friends», «Країни Європи» у 3 –Г класі (керівник практики від коледжу Кочубей А.В., вчитель англійської мови базової установи Шавловська О.Д.) Практиканткою було продемонстроване добре володіння мовою, навчальним матеріалом, вміння організувати та зацікавити учнів, вміле застосування відповідних форм роботи та наочних матеріалів.

dzh1 dzh2

Урок був побудований відповідно до класичної схеми: організаційна частина, постановка теми та завдань уроку, мовленнєва зарядка, основна частина, що містила різноманітні завдання та різні форми роботи учнів та заключна частина.

Поставлені цілі відповідали змісту уроку і його місцю в тематичному циклі. Етапи уроку були добре структуровані та йшли відповідно до завдань. Прийоми навчання відповідали основним цілям уроку. Тренувальні та мовленнєві вправи були раціонально співвідношені. Мовленнєвий матеріал сприяв реалізації практичної, освітньої, розвивальної і виховної цілей уроку та відповідав віковим особливостям учнів. На даному уроці практикантка застосувала цікаві ігри, яскраву наочність і тим самим стимулювала мовленнєву та розумову активність учнів.

18 жовтня 2018 року у 2-В класі цього ж навчального закладу студент-практикант Н.Юхимчук провів урок на тему «Your age. How old are you?» (керівник практики від коледжу Зінченко О.А., вчитель англійської мови базової установи Ковальчук Ю.Ю).

uhim uhim2

Студент продемонстрував вміння здійснювати діяльність з навчання іноземної мови на базі сформованої іншомовної компетентності та знань основ теорії методики, педагогіки та психології. Керуючись дидактичними та методичними принципами навчання, адаптуючи завдання до рівня мовної підготовки школярів, студент залучив до співпраці усіх учнів.  

На уроці було використано різні форми роботи. З перших хвилин Назарій ввів учнів в іншомовну атмосферу, зумів зацікавити їх. Методично виправданим було неодноразове застосування ТЗН. На уроці переважали рецептивні, репродуктивні, умовно-комунікативні та некомунікативні вправи. Мовний матеріал, що відповідав віковим особливостям учнів, елементи інновацій, невимушена атмосфера, яскрава наочність сприяли досягненню поставлених цілей.

25 жовтня 2018 р. у Дубенській гімназії №2 студентка-практикантка Олекса І. провела пробний урок, тема якого «Was machen wir in der Schule» (керівник практики Пелагій Т.Я., вчитель німецької мови від базової установи Киричук М.Л.).

oleksa1 oleksa2

Студентка застосувала на уроці парні, групові, індивідуальні форми роботи. Для формування компетенції в діалогічному мовленні практикантка використала гру «Мікрофон». Мовний матеріал уроку відповідав лексичній темі уроку. Добре те, що практикантка працювала з усім класом, мотивувала учнів до навчальної діяльності. Студентка моделювала на уроці ситуації реального спілкування з метою мотивації мовлення учнів, тим самим дотримуючись основного принципу навчання іноземної мови – принципу комунікативної спрямованості навчального процесу в навчанні іноземної мови.

pz1 pz2 pz3

У цьому ж класі студенти провели позакласний захід. Метою його було повторення вивченого лексичного та граматичного матеріалу. Форма проведення – інсценізація казки «Колобок». З перших хвилин роботи студенти ввели учнів в іншомовну атмосферу, зуміли зацікавити їх. Учні охоче занурились у світ казкових героїв, жваво переймались сюжетними колізіями твору. Вдало підібраний музичний супровід сприяв активізації уяви учнів та емоційної зацікавленості. Ми вкотре переконались, що казка є невичерпним джерелом мовного матеріалу і пробуджує інтерес до вивчення іноземної мови.

Після уроків і позакласного заняття був проведений аналіз. Адже відомо, що вміння спостерігати та аналізувати педагогічний процес є професійно необхідним для кожного майбутнього вчителя. Воно складає основу успішної реалізації дослідницької функції вчителя, а також є базою для оволодіння самоаналізом, що є запорукою високого професіоналізму.

ob

Варто зауважити, що всі студенти продемонстрували хороші вміння здійснювати діяльність з навчання іноземної мови на базі сформованої в них іншомовної компетенції та знань основ теорії методики, педагогіки та психології