Свято хліба

У рамках інтегрованої програми професійно-практичної підготовки студентів «Джерело» Центром інновацій (керівник Гордійчук Т.В.) 26.10.2016р. на базі Дубенського НВК «ЗНЗ-ДНЗ» у 2-Г класі у нетрадиційній формі проведено виховний захід «Нема святішої святині, як хліб на нашому столі», метою якого було ознайомити учнів з технологією вирощування хліба та з метою виховання бережливого ставлення до хліба.

26101601 26101602

Учні переглянули відеоролик «Як хліб на стіл прийшов», здійснили уявну подорож полями, завітали до млина і потрапили до пекарні. В гості до дітей завітали осінні місяці, які побажали всім миру, злагоди і хліба на столі.

Учасники свята розповідали вірші, співали пісні і взяли участь у виставці малюнків на дану тему. Хвилиною мовчання вшанували пам'ять людей, які загинули під час Голодомору і запалили свічку Пам'яті.

26101605 26101604

Всі присутні мали змогу насолодитися смаком свіжоспечених хлібобулочних виробів: калачів, паляниць, плетінок, кренделиків, які виготовили місцеві пекарі із щедрих дарів нашої землі.

26101606 26101603

Надіюсь, що цей виховний захід змінить ставлення учнів до хліба, вони будуть з більшою повагою ставитися до нього і цінувати нелегку працю хлібороба.

“Книга – мудрий старий друг”

“Книга – мудрий старий друг, книга знає все навкруг!”

Під таким девізом студенти ІІІ курсу, групи Б під час проходження педагогічної практики з додаткової кваліфікації «Організатор роботи з учнівськими об’єднаннями» (керівник практики Чайка Н.С.) провели урочисту посвяту в читачі учнів других класів Дубенської ЗОШ №6.

fDji0WGmhtg 3AciX8WqrcI kulQoI5oZvs

Маленьких другокласників чекала зустріч з чарівним світом бібліотеки. У гості до малят завітала добра Королева Книг, яка розповіла учням про користь від читання книжок та дотримання правил бережливого користування ними. Маленькі читачі продемонстрували хороші знання українських народних казок. Учні радо приймали в гості казкових героїв: Незнайка, Буратіно, Червону Шапочку.

GZpLp0ZpiBg PDB4WROYz3k JavAxiLByAQ

Юні читачі дали «Обіцянку книголюба». Другокласникам сподобалось відгадувати різні загадки, вони захопливо спостерігали за цим дійством. Школярі зрозуміли, що та людина, яка любить читати, – щаслива людина, тому що довкола неї завжди багато розумних, добрих і вірних друзів.

5595I39m95w Tl99c8JrL1k T-yWZibQ-Yc

   Сподіваємось, що цей захід надовго залишиться у пам’яті наших наймолодших читачів, що любов до найбільшого скарбу людства – книги, - вони пронесуть через усе своє життя.

Адже як писав наш видатний український педагог В. О. Сухомлинський:

«Щоб підготувати людину духовно до самостійного життя, треба ввести її у світ книг».

Підсумки проходження психолого-педагогічної практики

В житті кожної дитини, яка навчається у загальноосвітньому навчальному закладі, є дуже складний і цікавий період – перші дні перебування в школі. У дитини різко змінюється соціальний статус і навколишнє середовище, другий вид діяльності стає на перший план, витіснивши гру.

У перші дні перебування у школі діти зазвичай наївні і безпосередні, хоча деякі почувають себе незручно. Практика майбутніх учителів початкових класів в цей час – багата на враження і дуже цінна інформаційно у період становлення педагога.

IMG 20160906 084010 IMG 20160906 095306

 

 

         За результатами проходження психолого-педагогічної практики «Спостереження за навчально-виховною роботою вчителя-класовода в перші дні дитини  в школі» зі студентами 4-х курсів спеціальності 5.01010201 «Початкова освіта» проведено диференційований залік за участю голів предметно-методичних комісій, керівників практики від коледжу та базових установ з метою вироблення практичних рекомендацій щодо удосконалення проходження психолого-педагогічної практики студентами випускних курсів.

         Аналіз документації з даного виду практики дає підстави стверджувати, що студенти:

-  володіють методами дослідження рівня готовності дітей шестирічного віку до навчання в школі;

-  вміють проводити педагогічний аналіз дня;

-  можуть дати оцінку ефективності використання вчителями різних методів, прийомів, засобів навчання на уроках;

-  здатні організовувати дозвілля першокласників;

         Звіти студентів відповідають основним вимогам до їх написання: повні, ґрунтовні, продумані, з власними судженнями і висновками.

         Про те, що практика справила на студентів особливі враження свідчать їхні відгуки у звітах. Матевощук Маргарита (студентка 4-А курсу) зазначає: «Ця практика справила на мене неймовірне враження... Яка велика відповідальність лежить на плечах вчителя початкових класів, адже перший клас — це початок, основа, ґрунт, на якому повинно згодом прорости добротне зерно, тобто знання. А ґрунт завжди повинен бути насиченим та родючим. Життя вчителя — це постійна праця і самовдосконалення. Професія вчителя — це подвиг, вона потребує самопожертви, чистоти душі і помислів».

         Студентка 4-А курсу Габрель Софія чітко визначає завдання вчителя у перші дні перебування дитини в школі, а також вважає, що вчитель повинен володіти такими якостями як: компетентність, висока професійна працездатність, наполегливість, тактовність тощо. І це ще неповний перелік тих якостей, адже вчитель повинен любити учнів, як своїх дітей.                               

          

dJPpGXVE7gY

 

Бо В.О. Сухомлинський писав: «Що означає хороший учитель? Це насамперед людина, яка любить дітей, знаходить радість у спілкуванні з ними, вірить у те, що кожна дитина може стати доброю людиною, вміє дружити з дітьми, бере близько до серця дитячі радощі і прикрощі, знає душу дитини, ніколи не забуває, що й сам він був дитиною».

IMG 20160906 105655 IMG 20160907 101833

 

         Ліщук Марина, студентка 4-Б курсу, після проходження психолого-педагогічної практики стверджує: «Бути вчителем — високе покликання. Праця вчителя нелегка: це відповідь на тисячі «Чому?», це гори різноманітної літератури, кілометри шляху, пройдені по класній кімнаті, кілограми зошитів, це радість спілкування з учнями, нескінченний пошук досконалості. Тому так важливо ще з перших днів навчання закласти в учнів їх «фундамент» життя».

         Харинюк Марія (студентка 4-В курсу) вважає: «Даний вид практики дав безцінний досвід спілкування з чудовим педагогом, дітьми, які лише розпочинають навчання у школі. Такі навички не допомогла б сформувати жодна теорія, а оскільки студенти-четвертокурсники вже без п’яти хвилин вчителі, то такий досвід є важливим і необхідним».

Vsbud5cEKiM

 

         Шендера Світлана (студентка 4-В курсу) зробила висновок: «Щоб працювати з дітьми потрібна надзвичайно велика витримка та фантазія. Недарма К.Д. Ушинський говорив: «Мистецтво виховання має ту особливість, що майже всім воно здається справою знайомою й зрозумілою, а іншим — навіть легкою, і тим зрозумілішою і легшою здається воно, чим менше людина з ним знайома теоретично і практично»».

Liw0uX223kY Hrf9HviYV7A

 

         Тож бажаємо четвертокурсникам не розчаруватися у правильності вибору власної педагогічної дороги у своєму житті. Переконані, що після проходження даного виду практики майбутні початківці стали мудрішими, компетентнішими  та впевненішими у собі.  

Звітна конференція за результатами проходження студентами спеціальностей 5.01010101 «Дошкільна освіта», 5.01010601 «Соціальна робота» літньої педагогічної практики

21 вересня 2016 року студентами 4-х курсів віділення соціальної педагогіки та дошкільної освіти було проведено спільну звітну конференцію на тему «Самоаналіз та самоконтроль професійної діяльності студентів як важлива складова моніторингу практичної підготовки майбутніх фахівців».

Враховуючи вимоги сьогодення до підготовки сучасного фахівця, системи його професійних компетенцій, постає необхідність у пошуках найефективніших форм професійної підготовки вихователя дошкільного закладу та соціального педагога.

1

 

 Студенти 4-х курсів цього літа працювали з багатими на уяву та фантазію дітьми різних вікових категорій. Табір загартував студентів-практикантів не лише в педагогічному, а й у чисто життєвому плані: вони стали більш організованішими, відповідальнішими, стараннішими. Саме завдяки табірному навантаженню практиканти зрозуміли, якими важливими є не лише професійні якості, а й людські. Про це у незвичній формі звітували студенти. Основними рубриками конференції були:

1. Професіографічний моніторинг.

2. Теоретичні основи літньої педагогічної практики.

3. Практична лабораторія: обмін досвідом.

4. Відкритий мікрофон: гість у студії.

5. Підсумки.

За результатами проходження даного виду практики проведено моніторинг, який передбачав об’єктивне визначення рейтингу студентів. Голова предметно-методичної комісії викладачів соціальної педагогіки, кандидат педагогічних наук Л.Ю. Семенюк-Іванюк виступила з повідомленням «Професіографічний моніторинг якості проходження літньої педагогічної практики студентами 4-Д, С курсів»

2 3 4

 

Про роль спецкурсу «Методика роботи в літніх таборах» у формуванні професійної компетентності соціального педагога повідомила  викладач соціально-педагогічних дисциплін І.А. Стець.

Про реалізацію завдань під час проходження студентами літньої педагогічної практики розповіла студентка 4-Д курсу Софія Смаль, а особливості ведення робочої та звітної документації розкрила студентка 4-С курсу Христина Павлишин.

Виступи студентів 4-С курсу Віталії Веселової,  4-Д курсу Олени Борсук носили практичний характер.

         Тісна співпраця із вихователями дошкільних, пришкільних таборів  сприяє якісному виконанню завдань практики, що підтвердила директор пришкільного табору на базі НВК «ДНЗ-ЗНЗ» «Джмелик» Гордійчук Т.В.

Про успішне проходження студентами даного виду практики свідчать моніторингові дослідження, за результатами яких переможцями стали: серед студентів 4-Д курсу Смаль С., Ткачук К., Митро М., Корусь М.; 4-С курсу — Веселова В., Бойко І., Гурин Л., Левчук Ю., Павлишин Х., Ходорчук А.

6 7  

 

 Конференція завершилась виступом завідувача навчально-виробничої практики Ніни Павлівни Шевчук, яка підвела підсумки проходження практики і вручила подяки, грамоти студентам-практикантам від базових установ за сумлінне ставлення до виконання професійних обов’язків, успішне впровадження новітніх технологій у виховний процес та змістовну організацію оздоровлення дітей у літній період.

8

Інструктивно-методичний табірний збір 2016

З 24 травня по 31 травня 2016 року для студентів 3 курсу, групи С спеціальності 5.01010601 «Соціальна педагогіка» проведено інструктивно-методичний табірний збір, метою якого було оволодіння студентами методикою виховної роботи з дітьми різних вікових категорій в літній оздоровчий період. Програма табірного збору передбачала проведення виховних заходів соціально-педагогічного спрямування. Робота інструктивно-методичного збору будувалась за схемою чергування навчальних майстер-класів з традиційними заходами. Учасники збору познайомилися з новими формами виховної роботи, проводили ігри, конкурси, інсценізації, виховні заходи на соціально-педагогічну тематику.

ft1   ft2

Завершився інструктивно-методичний табірний збір звітним концертом «Літо 2016».