Консалтинговий центр «Дошкільнятко»

3DmjMoFdlsYУ рамках роботи консалтингового центру «Дошкільнятко», викладачами комісії дошкільної педагогіки, психології та окремих методик було організовано зустрічі з вихователями дошкільних навчальних закладів міста Дубна та Дубенського району.

Основними завданнями такої співпраці є створення умов для професійної взаємодопомоги та формування сучасного конкурентоспроможного фахівця в галузі дошкільної освіти.

На базі ДНЗ №7 «Золотий півник» м.Дубно, викладачем психології Ганжелюк Л.С. було проведено методичні посиденьки. Людмила Степанівна спільно зі студентами представила здобутки у вивченні та впровадженні у роботу вихователя лялькотерапії. В ході зустрічі презентувалися теоретичні результати з питань історії виготовлення ляльки, місце та значення ляльки у процесі виховання дітей минулого та сучасності. Погоджуємось з великим педагогом В. Сухомлинським, який писав «Десь у найпотаємнішому куточку серця в кожної дитини є своя струна, вона звучить на свій лад, і щоб серце відгукнулося треба налаштуватись самому на тон цієї струни». Згадати забуті і теплі   спомини про ляльку дитинства  допомогли учасникам методичних посиденьок анкети, виставки  малюнків студентів педагогічного коледжу «Лялька мого дитинства», вихованців старшої групи дошкільного закладу №7 «Лялька моєї мрії»,  казковий «Вернісаж улюбленої ляльки» та «Сучасна лялька».  Саме завдяки вернісажу ми  зрозуміли, що не кожна лялька корисна. Є іграшки, які виготовлені з шкідливих для здоров’я матеріалів, які  пропагують   сексуальні прояви, агресивність, цинічне ставлення до цінностей.

    Завідувачка дошкільного закладу № 7 Галина Олександрівна Іщишина звернула увагу на альтернативу -  авторську виставку ляльок дубенчанки  Людмили Василівни Опалак. Пошиті майстринею ляльки з екологічно чистих  текстильних  і природних матеріалів. Кожна з них має свою історію, своє призначення. Виготовлені з любов’ю авторські ляльки, привернули увагу всіх присутніх. Цікаво було дізнатись про ляльку- мотанку, десятиручку, ляльку яку давали подорожуючим, лялька на щастя, ляльки – сплюшки, ляльки – обереги та багато інших. Виготовляючи ці ляльки, автор вкладає у них не лише свою душу, але і душу українського народу , його історію, звичаї та традиції, що навчають великої любові і турботи про ближнього, добра, виховують патріотичні почуття, моральні якості. Такі ляльки хочеться рекомендувати маленьким дошколярикам, адже вони  цікаві, корисні, безпечні. В них вкладена позитивна енергетика всіх поколінь українського народу.

Ганжелюк Л.С. разом зі студенткою 2-Д курсу  Чумак Олесею, запропонували всім присутнім долучитися до процесу створення ляльки та самостійно виготовити ляльку-мотанку. Зустріч пройшла плідно та в атмосфері інноваційного творчого пошуку нових реалій роботи дошкільного закладу.

Для вихователів та вихованців середньої групи ДНЗ №5 «Дюймовочка» м.Дубно було запропоновано інтегроване заняття з образотворчого мистецтва та природи «Подорож весняними стежками». Діти середньої групи мали змогу здійснити дивовижну подорож у барвистий весняний світ та оживити свої весняні фантазії за допомогою нетрадиційних технік малювання.

Методисти Плотнікова О.Д. та Лагнюк Л.М. разом зі студентами-практикантами 4 курсу, спеціальності «Дошкільна освіта» презентували низку інноваційних технологій, які можна використовувати у роботі вихователя дошкільного закладу. Студенти-дошкільники продемонстрували вміння презентувати власний професійний та творчий потенціал.

Предметом активного обговорення стали актуальні питання перспектив дошкільної освіти. Шевчук Н.П., завідувач навчально-виробничою практикою, Найда Р.Г., голова предметно-методичної комісії викладачів дошкільної педагогіки, психології та окремих методик, методист ДНЗ № 5 «Дюймовочка» у своїх виступах звернули увагу на основні завдання дошкільної освіти, зокрема збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини; вироблення творчого, дослідницького підходу до педагогічної діяльності.

Консалтинговий центр «Дошкільнятко» активно продовжує свою співпрацю з освітянами Дубенщини. Особливу увагу приділено пошуку ефективних та креативних підходів до реалізації завдань дошкільної освіти та наданню методичних послуг. Адже, успіх розпочатої справи залежить від бажання та віри в те, що робимо, наголошувала Софія Русова.

 

 

Практичний вернісаж

Повір у казку і живи щасливо,

Перетерпіти зможеш тільки ти,

Перебороти і створити диво,

і досягнути власної мети.

Ліна Костенко

 

Казка - це одна з форм естетичної творчості у дітей. Один з її коренів - це робота дитячої фантазії. У них мимоволі розповідається про те, що переживає дитя, що є в душі дитини. Казка для дитини - це реальність світу почуттів, розсовує рамки звичайного життя, що дозволяє на доступному для дітей рівні пізнати складні явища, це символічний банк життєвих ситуацій. Казкові уроки - це уроки на все життя і для великих, і для маленьких. Для дітей - це ні з чим не порівнянні уроки моральності. Казка - це найважливіший провідник естетичної життя дитини. 

У рамках тижня літератури 11 березня 2015 року студенткою 4 курсу, групи В Ятчук Тетяною (методист Бондарчук І.В.) було проведено відкрите заняття з літературного читання у 2- В класі ЗНЗ І-ІІІ ст. № 1 м. Дубна. 

Мета даного заняття: закріпити знань учнів з розділу «Казковий дивосвіт». Студентка використовувала різні форми організації навчання(робота в парах, в групах, в мікрогрупах).

image005 image003

 

Виховну роль у засвоєнні матеріалу відіграли казки «Лисичка і Журавель» І.Я.Франка, «Бузиновий цар» Л.Костенко, «Безконечні казочки» М.Підгірянки та «Зайчаткова казочка» Ю. Ярмиша. Діти мали можливість проявити свої творчі здібності, зігравши ролі казкових героїв.

image007  image009 

    

Учні показали високі знання фактичного матеріалу. Застосовуючи ТЗН, вдалося зацікавити і пасивних учнів. Даний урок складено і проведено методично правильно.

  

image011   image013

Завдання всі виконано, мети досягнено!

 

 

У рамках тижня літератури 10 березня 2015 року студенткою IV курсу, групи А Крупко Марією (методист Сардига О.В.) було проведено відкритий урок з літературного читання в 2-А класі Дубенської спеціалізованої ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов. Матеріалом для читання були вірші Тамари Коломієць «Нагідка» та «Біле поле полотняне». Девізом уроку стали слова:

Красиво читаємо, чітко розповідаємо, мовлення своє розвиваємо!

   На занятті було реалізовано наступні компетенції: навчально-пізнавальна:закріпити навички свідомого,виразного читання; ознайомити з життям і творчістю Тамари Коломієць; цілісно-смислова: вміти відчувати емоційний зміст поезії, розкриваючи красу і   багатство рідного слова за допомогою творів поетеси; закріпити навички роботи над художніми засобами; компетенція особистісного самовдосконалення: зв’язно висловлювати свої думки, збагачувати словниковий запас, розвивати творчі здібності, продовжувати розширювати читацький світогляд дітей; соціально-комунікативна компетенція:розвивати вміння спілкуватися у класі; загальнокультурна:виховувати любов до рідного слова.

Під час уроку практикантка використовувала ТЗН, різні методи та прийоми навчання (бесіда, розповідь, гра «Земля-небо», «Бджілки», робота в парах, метод «Мікрофон» тощо). Була проведена психологічна хвилинка (діагностування (кольористика) настрою, вправа «Криголам»). Учні мали змогу висловити свої очікування від уроку та результати, яких досягли в кінці, підсумувати досягнення.

Марія Олександрівна провела цікаве інтегроване заняття, на якому було реалізовано дидактичні принципи навчання, яке відповідало методичним та психологічним вимогам до уроку та сприяло формуванню в учнів стійких знань, умінь та навичок відповідно до вище сформованих компетенцій.

 

 


Відкрите заняття з української мови

Kaluna

 Детальніше...

Семінар-практикум

Студентами дошкільного відділення під керівництвом Голяченко М.О. був проведений семінар-практикум на тему «Гра як засіб виховання і навчання дітей дошкільного віку» в рамках вивчення досвіду предметно-методичної комісії викладачів дошкільної педагогіки, психології та окремих методик з питання «Формування у студентів професійних умінь і навичок під час організації ігрової діяльності з дітьми дошкільного віку». 
 Тема семінару-практикуму вибрана невипадково, адже гра є провідною діяльністю дошкільника. В.О. Сухомлинський писав «Гра — це величезне світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається живлючий потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра — це іскра, що засвічує вогник допитливості». Семінар-практикум проведено у формі ділової гри. Цікавими були презентації студентів: «Гра як фактор організації дитячого колективу», «Дидактичні ігри та вправи у навчально-виховному процесі», «Народні ігри — животворче джерело виховання особистості дитини», «Пальчикові ігри та вправи», «Організація предметно-розвивального середовища в дитячому садку», «Планування ігрової діяльності»; моделювання фрагментів різних видів ігор: хороводної народної гри «Ой є в лісі калина», гри-драматизації «Нові пригоди Червоної Шапочки». Змістовною наповнюваністю вирізнявся виступ Ракович В., яка продемонструвала різноманітні пальчикові ігри для дошкільнят. Моделюючи дидактичну гру «Відгадай за смаком» студентка Шеліган М. залучила учасників семінару до практичної діяльності. Практичними порадами студенти залучили батьків дошкільнят до співпраці.
   Безумовно, що такі форми роботи сприяють закріпленню теоретичних знань студентів на практиці, творчому підходу до моделювання різних життєвих ситуацій та підвищують ефективність інтелектуальної праці.

Пісенний бум

3«Єдиний шлях до знань - це діяльність»

Бернард Шоу

         Перебудова системи вітчизняної освіти передбачає реалізацію низки важливих завдань, одним із яких є підготовка фахівців нової формації, здатних до творчого використання могутнього потенціалу музичного мистецтва в навчально-виховній діяльності.

     Педагогічна практика із додаткової кваліфікації «Керівник дитячого художнього колективу» — це ефективна навчальна форма підготовки студентів коледжу до музично-освітньої діяльності у початковій школі.  Мета цього виду практики полягає у формуванні музично-виконавських і педагогічних знань, умінь та навичок, необхідних майбутнім фахівцям для художнього спілкування з учнями у позакласній музично-виховній роботі. У ході реалізації цього виду практики студенти мали змогу сформувати змістову, мотиваційну та оперативну основи майбутньої професії.

         Студенти третього курсу, групи В традиційно завершують проходження педагогічної практики з додаткової кваліфікації «Керівник дитячого художнього колективу» творчим захистом практичних надбань.

         25 листопада 2014 року студенти-практиканти під керівництвом Пулик І.М. запросили на «прямий ефір» телепередачі «Домінанта», темою якого став «Пісенний бум». У цікавій інноваційній формі відбувалось усе дійство. Присутні у залі «телеглядачі» — студенти, викладачі, батьки мали змогу познайомитись із творчим колективом «Ясочка», створеним студентами-практикантами на базі 4-А та 4-Б класів ЗНЗ № 1 м. Дубна (класоводи: Максимюк Світлана Іванівна та Постельжук Леся Григорівна). Спільні мистецькі дії учасників проекту, а особливо маленьких артистів, зачаровували, без сумніву, протягом усього дійства. Як студенти, так і школярі продемонстрували різноманітні мистецькі дії: спів, гру на музичних інструментах, акторські здібності. Ведучі « прямого ефіру»: Зоряна Жук, Петро Рудий (3-В курс); Юлія Савчук, Юрій Кириченко (учні ЗНЗ №1), найактивніші співаки солісти – сестрички Надійка та Софійка Дехтярчуки, акомпоніатори – бандуристи, скрипалі, баяністи (3-В курс) занурили усіх присутніх у справжню творчу атмосферу.

         Дійство супроводжували мультимедійні засоби. «Оператори» прямого ефіру» доклали чимало зусиль, аби відзняті ними сюжети («Ми і наші діти» «Лісова музична школа», «Ательє індпошиву «Їжачок») стали яскравим доповненням музично-освітнього заходу, зразком використання ІКТ технологій.

         У «прямому ефірі» до слова ведучі запросили завідувача навчально-виробничої практики коледжу Шевчук Ніну Павлівну, яка звернула увагу на практичному спрямуванні заходу, на його місце та ролі у формуванні професійних компетентностей майбутнього керівника дитячого художнього колективу.

 

         Свято закінчилось піднесено, на найвищій ноті  творчого запалу та ентузіазму – піснею Лесі Горової «Музика живе».

    Учитись важко, а учить ще важче,

але не мусиш зупинятись ти,

як дітям віддаси усе найкраще,

то й сам сягнеш нової висоти.