Творчий звіт «Формування ключових компетентностей у дітей дошкільного віку»

19 вересня 2018 року консалтинговий центр «Дошкільнятко» в черговий раз запросив студентів відділення дошкільної освіти на підсумкову конференцію «Формування ключових компетентностей у дітей дошкільного віку» за результатами літньої педагогічної практики та практики з основ природознавства та краєзнавства.

Відкрила конференцію голова предметно-методичної комісії викладачів дошкільної педагогіки психології та окремих методик Р.Г.Найда. Руслана Григорівна привітала усіх учасників конференції та наголосила, що в цьому році вперше студенти інтегрують свої результати проходження практики з двох видів: літньої педагогічної практики та виробничої практики з основ природознавства та краєзнавства.

tvzv18 1 tvzv18 2

Спільно з керівниками практики Голяченко М.О. та Лагнюк Л.М. cтуденти 4-Д курсу прозвітували про свою роботу в літній період у закладах дошкільної освіти, а третьокурсники разом з керівником Бастюченко Л.М. поділилися враженнями від проходження практики з основ природознавтсва та краєзнавтва. Головною метою заходу було з’ясувати, які ж компетенції формували студенти-практиканти у дітей дошкільного віку.

Дошкільне дитинство – особливий період у розвитку особистості. К.Д.Ушинський писав: «Учіть дитину яких-небудь невідомих п’яти слів – вона буде довго і марно мучитися, а зв’яжіть двадцять таких слів з картинками, і вона їх засвоїть на льоту». Студентка Михалик І. поділилася досвідом використання мнемотехніки під час вивчення віршів улітку. Вона залучила до роботи всю аудиторію та змогла продемонструвати використання інноваційної методики на практиці. Дана технологія, як наголосила студентка, допомагає у формуванні мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку.

Зберігання та зміцнення здоров’я дітей важливе для усього суспільства. Студенти 4-Д курсу Боровець О., Садовчук І. та Андрусик Я. поділилися досвідом використання здоров’язбережувальних технологій у роботі з дітьми влітку. Учасникам конференції студенти продемонстрували дихальну гімнастику та пальчикові вправи.

tvzv18 3 tvzv18 4

Цікавим був досвід використання принципів Карла Орфа в розвитку музичних здібностей. Казка з використанням музичних інструментів «Іменини білочки» повела усіх присутніх у світ творчості.

Наступною сторінкою конференції був звіт третьокурсників про отримані знання під час практики з основ природознавства і краєзнавства. Особистісно зорієнтований діалог «викладач-студент» містив інформацію про дослідження природних умов Дубенщини, екскурсію на метеостанцію міста Дубна, створення екологічної стежки, народну мудрість, власні знахідки з історії рідного краю. Викладач Бастюченко Л.М. разом із студенткою 3-Д Годжал А. зробила у нетрадиційній формі висновки про результати проходження практики.

Музичний сюрприз для викладачів та студентів підготувала студентка 4-Д курсу Семенюк І. , яка презентувала пісню про вихователів-педагогів.

tvzv18 5 tvzv18 6

У підсумку конференції виступила завідувач навчально-виробничої практики Шевчук Н.П., яка звернула увагу на нетрадиційну форму проведення заходу з використанням інноваційних технологій. Ніна Павлівна наголосила,що нові освітні технології- складне педагогічне явище, яке потребує вдумливого і творчого ставлення.Студенти четвертокурсники продемонстрували вдале використання цих інновацій під час проходження даного виду практики і готовність до роботи в сучасних закладах дошкільної освіти. Завідувач навчально- виробничої практики вручила подяки, грамоти студентам, які були відзначені за активну та творчу роботу під час проходження літньої педагогічної практики. Результати проведеної конференції ще раз підтвердили, що практична діяльність студентів є важливою ланкою у підготовці майбутнього конкурентоспроможного фахівця дошкільної освіти.

Конференція “Практична підготовка майбутніх фахівців в умовах сучасного навчального закладу”

Про результати співпраці з вчителями 48-и шкіл та вихователями 30-и дошкільних закладів освіти Рівненської, Волинської, Тернопільської, Хмельницької областей звітували студенти випускних курсів на підсумковій конференції «Практична підготовка майбутніх фахівців в умовах сучасного навчального закладу», яка відбулася 17.04.2018 року.

KonP18 2 KonP18 1

Змістовними та креативними були виступи студентів Тракало Х., Хіц Я. (4-А), Матюшок С. (4-Б), Міхновець Н., Кузьми Н. (4-В), Гулійчук І., Гвоздь І. (4-Д), які переконали присутніх у тому, що даний вид практики допомагає вдосконалити комплекс професійних умінь і навичок у ході самостійної роботи на посаді вихователя, вчителя та створює умови для творчого підходу до професійної діяльності.

KonP18 3 KonP18 4

     У роботі конференції взяла участь методист міського відділу освіти Дроздач Л. А., яка презентувала нові підходи до навчання та особливості організації освітнього середовища у новій українській школі.

KonP18 5

День відкритої практики на відділенні дошкільної освіти

Вдосконалення освітніх можливостей через практичну діяльність забезпечує конкурентноспроможність фахівця на ринку праці, тому педагогічна практика в коледжі посідає важливе місце у підготовці вихователів дошкільних навчальних закладів.

 Prdosh18 0 Prdosh18 2

Традиційно щороку у березні місяці на відділенні дошкільної освіти організовуються Дні відкритої практики, метою яких є презентація практичних навиків та умінь студентів випускного курсу.

Prdosh18 4  Prdosh18 1 

21.03.2018р. на базі ДНЗ №3 «Дзвіночок» студенти 4-Д курсу Вітрук Ю. і Гвоздь І. презентували інноваційні форми роботи під час проведення занять. Студентка Вітрук Ю. (керівник практики Лагнюк Л.М.), підготувала інтегроване заняття з ознайомлення з довкіллям та зображувальної діяльності. На занятті з дітьми старшої групи вдало поєднано роботу з вивчення національних символів України та нетрадиційних технік малювання. Насиченим та цікавим було унаочнення заняття, здійснено зонування групової кімнати, що додало ефективності роботі дошкільників. Гвоздь І. (керівник практики Голяченко М.О.) провела фізкультурне заняття у середній групі з використанням здоров’язбережувальних технологій у поєднанні з традиційними формами роботи.

Prdosh18 3  Prdosh18 5 

Керівниками переддипломної педагогічної практики Ганжелюк Л.С., Голяченко М.О., Лагнюк Л.М. впродовж проходження студентами переддипломної педагогічної практики здійснювався методичний супровід організації занять у дошкільних навчальних закладах.

Коучинг «Гуманно-особистісний підхід до дитини в освітньому процесі»

На відділенні дошкільної освіти в черговий раз відбулося засідання дидактичної лабораторії у формі коучингу метою якого було розглянути особливості організації освітнього процесу в дошкільному закладі через призму гуманного підходу до виховання дитини.

В роботі коучингу взяли участь викладачі, вихователі, студенти, керівники практики з метою створення гуманістичної моделінавчально-виховного процесу у сучасному дошкільному закладі. Фасилітацію коуча здійснювала голова предметно-методичної комісії дошкільної педагогіки, психології та окремих методик Найда Р.Г.

Учасники коучингу працювали за трьома напрямками. Перший напрямок «Калейдоскоп сучасних педагогічних технологій: педагогіка успіху та свободи» передбачав презентацію студентами власних поглядів на шляхи виховання гуманізму у дітей дошкільного віку. Студенти-практиканти цікаво організували роботу в зонах розвитку за методикою Марії Монтессорі.

coach17 10 coach17 16

Студентки 4 курсу, групи Д (Гвоздь І., Гулійчук І., Вітрук Ю.) провели науковий екскурс в інноваційні методики роботи, які спрямовані на виховання гуманних цінностей у дошкільнят.

coach17 26 coach17 07

Другий напрямок роботи коучингу «Виховання гуманної особистості» передбачав практичний аналіз освітнього процесу в дошкільному закладі, який презентувала завідувач Тараканівського ДНЗ Плужнікова Н.М.; інструктор з фізкультури Варковецького навчально-виховного комплексу Микитюк Г.І. спільно зі студентами провела фрагмент заняття «Чорне серце», в ході якого вдало реалізувала завдання гуманістичного виховання дошкільників.

coach17 25 coach17 24

Чорноус Л.В., завідувач Дубенської районної психолого-медико-педагогічної консультації, презентувала третій напрямок коучингу, в ході якого ознайомила учасників з нормативними документами, проблемами доступу до якісної освіти дітей з особливими потребами.  

Під час коучингу учасники визначали реальні шляхи реалізації концепції гуманної педагогіки в сучасних дошкільних закладах. Підсумком роботи стала побудова гуманістичної моделі навчально-виховного супроводу дітей дошкільного віку.

 

coach17 02-ANIMATION

Подаруй дитині казку

Важливе місце у формуванні дитини як особистості, займає процес виховання гуманних почуттів. Одним із ефективних засобів у цьому процесі посідає казка. Тому студенти Дубенського коледжу РДГУ відділення дошкільної освіти організували благодійну акцію «Подаруй дитині казку». Проведена акція проходила в рамках діяльності лідерської програми «Серце віддаю дітям» (координатори Музика Н.М., Найда Р.Г.).

Радісно вітали студентів заклади дошкільної освіти м.Дубна. У їх виконанні дошкільнята поринули у незабутній світ казки «Коза-дереза». Малята із захопленням спостерігали за дійством, співпереживали та сміялися разом із героями казки. За словами самих студентів, на хорошу гру їх надихали самі діти, їхні вогники в очах, щирі посмішки та оплески.

kazka17 6 kazka17 5

Дошкільні заклади м.Дубна уже котрий рік поспіль щиро відкривають свої двері для учасників програми «Серце віддаю дітям». І цей рік не став виключенням. Спільна мета у вихованні дітей дає можливість для спільної співпраці.

kazka17 4 kazka17 2

Координатори програми Музика Н.М. і Найда Р.Г. відмічають важливість проведення благодійних акцій на шляху формування гуманного педагога ХХІ століття.