«Козацькі забави - 2017» у Дубенському коледжі РДГУ

Уже традиційно у Дубенському коледжі РДГУ проводяться «Козацькі забави». Свято приурочене до Дня захисника України, яке відзначають у день Покрови Пресвятої Богородиці та українського козацтва. Тож 12 жовтня в актовій залі коледжу зібралися студенти та викладачі нашого закладу. Ведучі свята Чуй Назар (2-В) та Клімчак Анастасія (3-А) наголосили, що мета заходу – пропаганда здорового способу життя серед молоді на прикладі добрих  козацьких традицій.

Глядачі, зручно розмістившись, активно вболівали за улюблений курінь: «Борці», “Булава”, “Сало” або “БЕМС”. Результати десяти конкурсів, які входили в програму свята, оцінювало авторитетне журі: заступник директора з виховної роботи Семещук В.М., завідувач шкільним відділенням Баковчук О.В., голова комісії дошкільної педагогіки Найда Р.Г., голова студентської ради Скоропляс Віталій, секретар Красніцька О.В. Справедливими суддями на майданчику були Каленюк Б.Ф. та Михальчук П.І.

Перший конкурс: «Представлення». Кожен курінь мав свій клич, емблему, назву та газету, яку учасники приготували заздалегідь. Найзмістовніше представив себе курінь «Борці».

 1  2

Другий конкурс: «Богатирі». Найбільшу міць м’язів та справжню волю до перемоги виявив козак куреня «Сало».

 3 4 

Третій конкурс – «Найшвидший козак», у якому учасники демонстрували вміння швидко та якісно одягатися в козацький одяг. Найспритнішим було визначено козака від куреня «Сало».

5  6 

Четвертий конкурс: «Танок козачок». Від куреня участь приймала одна дівчина, яка танцювала український танок з предметом народного вжитку. Усі козачки були неперевершені, але перемогу віддали учасниці від куреня «БЕМС».

7  8 

Кінь для козака – вірний товариш, якому щодня потрібно давати пити воду. Наступний конкурс саме так і називався – «Напоїти коня». Учасникові потрібно було утримувати відро з водою на витягнутій руці, при цьому враховувався час. Найдовше це зміг зробити козак від куреня «Сало».

 9 10 

У шостому конкурсі «Вправна господиня» найшвидше та найакуратніше склала усі рядна козачка від куреня «Булава».

11  12 

Дуже цікавим для глядачів був конкурс «Модниці». Козачки створювали собі образ за допомогою трьох хусток. Найкреативніше це зробила учасниця від куреня «Булава».

У житті козака було безліч пригод, безліч несподіванок. Бувало й таке, що доводилося йому рятувати дівчат з полону. Це продемонстрували козаки у конкурсі «Врятуй дівчину». Учасники по команді повинні були взяти дівчину на руки і утримувати її, стоячи на одній нозі. Переможцем став козак від куреня «Борці», який протримався найдовше.

 13 14 

Цікаво було спостерігати конкурс «Гурман», де учасники повинні були з’їсти вареники, але не на швидкість. Це потрібно було зробити елегантно, вишукано. Перемогу здобув курінь «Сало».

15  16 

В останньому конкурсі змагалися отамани, адже з давніх-давен в Україні козаки славилися спритністю, винахідливістю, мали гостре око. У конкурсі «Найспритніший отаман» учасники повинні були знімати шапки зі своїх суперників, але так, щоб своя залишилася на голові. Перемогу виборов отаман куреня «Борці».

За підсумками усіх конкурсів перше місце посів курінь «Сало», друге – «БЕМС», третіми стали «Борці», курінь «Булава» – на четвертому місці.

17  18 
 19  20

Гарний настрій дарували усім учасники студії естрадного співу Сергій Олексійовець та Юлія Харитонюк, Анастасія Хаєцька, Вікторія Кравчук, Вікторія Карпюк та Віталіна Братасюк (керівник – В. Ю. Янчук).

 21  22
 23  24

«Козацькі забави» викликали шалену хвилю позитивних емоцій в учасників змагань та глядачів – студентів і викладачів коледжу. Такі заходи не тільки розвивають і розважають студентів, а й справді виховують їх патріотами, свідомими своєї історичної спадщини, нащадками славних козаків.

Голова ПМК викладачів фізичного виховання та захисту Вітчизни Красніцька О.В.

Дні відкритої практики з додаткової кваліфікації «Вчитель іноземної мови в початкових класах» 2017

Згідно з планом роботи центру інтеркультурності інтегрованої програми професійно-практичної підготовки студентів «Джерело» в Дубенському коледжі РДГУ розпочались Дні відкритої практики студентів 3 курсу,групи А з додаткової кваліфікації «Вчитель іноземної мови в початкових класах» на базі Дубенської гімназії №2. Показовий урок з німецької мови на тему „InwelchemStock”, який провела студентка-практикантка Білецька М.А. 12.10.2017р. , відвідали завідувач з навчально-виробничої практики Шевчук Н.П., керівник практики від коледжу Пелагій Т.Я., керівник від бази практики Киричук М.Л. Студентка продемонструвала хороші вміння здійснювати діяльність з навчання іноземної мови на базі сформованої іншомовної компетенції та знань основ теорії методики, педагогіки та психології.

Тема та мета уроку були визначені чітко, дидактично правильно. Для проведення уроку в класі були створені необхідні умови. Початок уроку був вдало організований (студентка використала музичне привітання, яке налаштувало учнів на спілкування та створило позитивний настрій у класі). Практикантка провела мовленнєву зарядку відповідно до методичних вимог. При перевірці домашнього завдання студентка аналізувала відповіді учнів та об’єктивно їх оцінювала. Використана інтерактивна вправа «Мікрофон» сприяла розвитку мовленнєвих навичок учнів. Студентка провела тест перехресного вибору, за допомогою якого було перевірено домашнє завдання. Оскільки тест носить ігровий характер, то така форма роботи зацікавила учнів. Для повторення раніше вивченого матеріалу, практикантка використала комунікативну вправу, що сприяла розвитку навичок усного мовлення. Для введення нових лексичних одиниць студентка застосувала безперекладний спосіб семантизації, а для їхньої активізаці - некомунікативні та умовно-комунікативні вправи, що сприяли їх якісному засвоєнню учнями. Виклад нового матеріалу був логічним, грамотним та доступним з урахуванням вікових, психологічних особливостей учнів.

IMG-inyaz17 1 inyaz17 2

Студентка провела вправу на аудіювання в ігровій формі, яка активізувала увагу учнів та сприяла розвитку усвідомленого сприйняття іноземної мови, готовності до реалізації таких видів мовленнєвої діяльності, як говоріння, читання. Для контролю розуміння прочитаного тексту практикантка використовувала різнорівневі тести. Такий диференційований підхід є методично виправданим. Під час уроку практикантка застосовувала індивідуальні, хорові та групові форми роботи. Поставленої мети уроку досягнуто, визначені завдання виконано.

Після уроків і позакласного заняття був проведений аналіз. Адже відомо, що вміння спостерігати та аналізувати педагогічний процес є професійно необхідним для кожного майбутнього вчителя. Воно складає основу успішної реалізації дослідницької функції вчителя, а також є базою для оволодіння самоаналізом, що є запорукою високого професіоналізму.

Тиждень предметно-методичної комісії викладачів соціальної педагогіки

З метою поліпшення професійної підготовки майбутніх спеціалістів у Дубенському коледжіРДГУ стали традиційними тижні предметно-методичних комісій, що сприяють взаємному збагаченню новим педагогічним досвідом щодо проведення практичних занять, різних видів практики, круглих столів, тренінгів, різноманітних акцій, а також поглибленню знань самих студентів.

Тож з 2 по 6 жовтня 2017 року пройшов Тиждень предметно-методичної комісії викладачів соціальної педагогіки: «Соціальний педагог: сьогодення та перспективи». Предметно-методична комісія як структурний підрозділ внутрішньої системи управління навчально-виховним процесом Дубенського коледжу РДГУ активно працює над науково-педагогічними та соціально-педагогічними проблеми, які тісно пов'язані з професійною підготовкою студентів напряму «Соціальна педагогіка». Мета діяльності викладачів комісії: розвинути творчу особистість, виявити і розкрити індивідуальні здібності і потенціал майбутнього соціального педагога, сформувати емпатію, виховати людяність, терпимість, любов до людей, громадянську зрілість і соціальну активність.

Протягом Тижня було проведено День соціальної реклами, який включав також презентацію воркшопу «Сходинки людяності».

Протягом перерв у коридорах навчального корпусу транслювалася відеореклама.

Також студентам І-ІV курсів відділення «Соціальної педагогіки» було запропоновано розкрити найгарячіші проблеми сьогодення через фотографію. За результатами проведеної роботи 3 жовтня викладачем комісії Стець І.А. було організовано фотовиставку «Соціальні проблеми крізь призму об’єктиву». Цього ж дня було проведено науково-практичну конференцію «Система професійних компетенцій сучасного фахівця в галузі освіти та соціальної роботи», на якій були присутні соціальний педагог ЗОШ №1 Кедись О.П. та фахівець соціальної роботи Міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Новосад В.Д.

weeksp174 07  weeksp174 08 

Практика посідає одне з найважливіших місць в системі підготовки кваліфікованого працівника, в тому числі і соціального педагога. Для того, щоб показати, який же саме зв’язок існує між теорією та практикою, 4 жовтня 2017 року під керівництвом Хітрової О.В. було проведено вуличну акцію «Я обираю здоров’я» та відкрите засідання клубу «Волонтер» на тему: «Ми – проти куріння! Ми – здорове покоління!».

weeksp174 01 weeksp174 02

Сучасний навчально-виховний процес характеризується динамічним інформаційним обміном та інтенсивним емоційним вигоранням його учасників. Ці стресогенні чинники призводять до виникнення і накопичення нервово-психічного і м’язового напруження, що в свою чергу спричиняє психічне та фізичне виснаження, невротичність, емоційну нестабільність і, як наслідок, негативно позначається на якості життя та педагогічній взаємодії викладачів і студентів.

Для того, щоб навчитися визначати ці стресогенні чинники, навчитися боротися з ними, в рамках тижня предметно-методичної комісії практичним психологом Добровольським С.Г. було проведено майстер-клас для викладачів «Ресурси боротьби зі стресом», під час якого він визначив, що одним із ефективних засобів подолання наслідків виробничого стресу у ході навчально-виховного процесу є релаксація, тобто психофізіологічне розслаблення організму, зняття емоційного, психічного і фізичного напруження тіла. Це найбільш природний і органічний спосіб подолання стресу і розвитку стресостійкості особистості до негативних психологічних факторів педагогічної діяльності.

weeksp174 06  weeksp174 05 

Робота викладачів предметно-методичної комісії організована згідно з напрямками соціально-педагогічної діяльності: соціально-реабілітаційна, інформаційно-профілактична, діагностична, консультативна, психолого-терапевтична, освітньо-дозвіллєва, профорієнтаційна та охоронно-захисна робота. Тому соціальному педагогу важливо не просто боротися з проблемами і шукати шляхи їх вирішення, а все-таки створити умови для їх профілактики. На сьогодні в сучасному суспільстві дуже гостро стоїть проблема насильства, яка, на жаль, з роками не вирішується, а ще більше загострюється та набуває нових форм. Саме з метою профілактики насильства в молодіжному та учнівському середовищі експрес-група «Гаряча лінія» (керівник Стець І.А.) провела флешмоб «Ми проти насильства!»

weeksp174 03  weeksp174 04 

В рамкаж тижня предметно-методичної косімії викладачів соціальної педагогіки серед студентів ІV курсу, групи С було проведено «Професійний квест» з метою здійснення моніторингу фахових компетентностей. Участь у квесті прийняли Андрощук Н., Голота К., Дорощук Р., Коцюба М., Тернова А. та Харчос Ю. За результатами дійства призові місця посіли: І місце – Дорощук Р.; ІІ місце – Тернова А.; ІІІ місце – Андрощук Н. Вітаємо переможців!

Одне зі ста міст

2 жовтня 2017 року у рамках туру «#100містНОІМ» Дубно відвідав Макс Кідрук – молодий, проте уже досить відомий український письменник.

У рамках соціальної програми Дубенського коледжу РДГУ «Калиновий передзвін» (координатори Сардига О. В. та Регрут П. В.) захід відвідали студенти І курсу, груп А та С, а також ІІ курсу, групи В.

DSCN2835 DSCN2834

Макс Кідрук – приклад людини, яка змогла втілити свою мрію – побачити світ. Так, студенти змогли довідатись про подорожі різними континентами та екзотичними країнами (Танзанія, Мексика, Еквадор, Перу, Китай, Чилі, Бразилія, Ангола, Намібія, Нова Зеландія та ін.), про пригоди та виклики, що супроводжували ці поїздки, дізнатись закони життя дикої природи, історію розвитку різних цивілізацій.

DSCN2814 DSCN2813

 

Окрім того, письменник познайомив студентів зі своїми найуспішнішими творами, а також розповів про плани щодо майбутніх подорожей та книг. Макс Кідрук працює у доволі популярному сьогодні жанрі технотрилера. Розповіді про його роботи «Не озирайся і мовчи», «Твердиня», «Зазирни у мої сни» справили неабияке враження на молодих дубенських читачів, ознайомили їх із новітньою українською літературою, сучасниками творення якої вони є.

Персональне знайомство із письменником, автограф на палітурці книги, живе, активне спілкування – саме ті фактори, які кардинально змінюють ставлення студента до літератури, яку він сприймає не як щось віддалене, а близьке і важливе.

Акмеологічні сходинки професійного становлення майбутнього вихователя

Щороку традиційно студенти-четвертокурсники дошкільного відділення звітують про результати проходження літньої педагогічної практики. Не став виключенням і цей навчальний рік.

За круглим столом зібралися студенти і керівники практики, які у дружньому колі обговорили досягнення та проблеми, з якими зіткнулися практиканти під час проходження літньої педагогічної практики.

dosk17 09  dosk17 11 

 Завданням цьогорічної зустрічі було розкрити зміст професійного становлення майбутнього вихователя з точки зору акмеологічного підходу. Студенти обговорили інноваційні підходи до професійної діяльності вихователя, а саме: мотиваційний пошук як шлях до успіху; компетентність як основа професійної діяльності; конкурентоспроможність як запорука самоствердження та самореалізації фахівця.

 Януш Корчак зазначав: «Педагог повинен лікувати дитячі душі», тому студенти вважають, що на шляху професійного становлення чільне місце посідає духовність. І у своїх виступах вони пригадали про найприємніші миті спілкування з дітьми під час проходження практики в дошкільних закладах.

І так сходинка за сходинкою учасники круглого столу демонстрували власні педагогічні знахідки.

Також не залишилися поза увагою актуальні питання сучасної дошкільної освіти, зокрема, інклюзивна освіта та готовність сучасного дошкільного навчального закладу до її реалізації. Під час проходження практики студенти мали можливість працювати з дітьми з особливими потребами. Однак було зазначено, що діяльність сучасного вихователя потребує методичного супроводу в організації роботи з такими дітьми.

Про успіхи четвертокурсників під час проходження практики засвідчили грамоти і подяки, які вручила завідувач навчально-виробничої практики Шевчук Н.П. У своєму виступі Ніна Павлівна наголосила на професійному підході керівників практики до організації практики та відповідальному ставленні студентів до реалізації завдань літньої педагогічної практики.

dosk17 12  dosk17 13 

Родзинкою зустрічі стали: виступ Шилінської Х., яка виконала класичний твір на скрипці; інсценізоване проведення музичних ігор студентками Гулійчук І. та Гнатюк Я.; поради Бербеки Л. у ролі мудреця.

dosk17 07  dosk17 04   dosk17 02 dosk17 01 

 

Конструктивний діалог за круглим столом ще раз підтвердив необхідність та актуальність даного виду практики.

dosk17 05