Дитинство має бути щасливим!

Саме під таким гаслом пройшов методичний декадник викладачів дошкільної педагогіки, психології та окремих методик пройшов під гаслом «Дитинство має бути щасливим!»

У рамках декадника дошкільної педагогіки і психології на базі ЗДО №6 було проведено воркшоп «Підводні рифи дитячої агресії» (викладач Ганжелюк Л.С.). Учасники навчального семінару мали на меті розібратись у причинах агресивної поведінки і відшукати методи боротьби з нею. Серед головних причин дитячої агресії виокремились наступні: соціальна ситуація сьогодення, конфлікт цінностей, агресія як самозахист, відео, ЗМІ, неправильне виховання в сім’ї, фізичні хвороби.

Теоретичний блок семінару був підкріплений відеопрезентацією, демонстрацією дитячих малюнків, фоторепортажем з коментарями, відеороликами, відзнятими студентами.

pmkd10 pmkd011

Практичний блок закріпив попередньо досліджену інформацію, адже дитина повинна навчитися бачити, розуміти і аналізуватиагресивну поведінку. Таким чином вдалося відшукати «корінь агресії», а на закінчення виготовити на майстер-класі «золоту рибку» (символ дитини-дошкільника) і відправити її у життєве море. Сподіваємося, що педагоги скористаються порадами і рекомендаціями, а це допоможе вистояти під час агресивних штормів хоча би заради того, щоб оцінити переваги штилю. Учасники семінару отримали сертифікати.

pmkd02 pmkd01

Майстер-клас «Веселкова терапія: інноваційні технології в роботі з дітьми з особливими потребами» (викладач Смот А.П.) було проведено зі студентами ІІІ-Г групи. Під час заходу було зроблено аналіз найважливіших і найцікавіших інноваційних технологій, які можна використовувати у роботі з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку. Кожна технологія була розкрита перед ними новими кольорами, які утворили красиву різнокольорову веселку під назвою «Веселкова терапія: інноваційні технології в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами».

pmkd03 pmkd04

Знання, отримані при проведенні майстер-класу, студенти застосовували на практиці. Так, при ознайомленні з казкотерапією (театр казок, червоний колір), студенти дізналися, що цікавими формами роботи з казкою для дітей є «Колаж з казок», «Вінегрет з казок», зміна кінцівки казки, переміщення героя однієї казки в іншу і спостереження за його пригодами, складання казки за кольоровими кружечками та ін.

Виконання різних ігрових вправ і завдань з паличками Кюїзенера (блакитний колір) розширили свідомість про багатофункціональність математичного посібника, який сприяє розвитку дитячої творчості, фантазії і уяви, пізнавальної активності, дрібної моторики, наочно-дієвого мислення, уваги, просторового орієнтування, сприйняття, комбінаторних і конструкторських здібностей.

pmkd05 pmkd06

Студенти обіграли дидактичні ігри, вправи, завдання педагогічних технологій, моделювали мнемотаблиці до казок «Ріпка», «Колобок», «Рукавичка» (методика Т.О. Ткаченко).

Свої думки про важливість інноваційних технологій, їх вплив на розвиток дитини висвітлили у завданні «Ланцюжок думок». Майстер-клас пройшов цікаво і відкрив перед студентами багато різноманітної і корисної інформації.

pmkd07

Упродовж декадника студенти відділення дошкільної освіти проводили благодійні акції «Подаруй дитині радість» в ЗДО №6, 7 м. Дубно.

Лялькова вистава «Пан Котович або брехня – не сажа, а все-таки замаже» (керівник Голяченко М.О., студенти ІІІ-Д курсу) запросила у світ казки, де перемагають добро над злом, правда над брехнею. Уже традиційно студенти лялькового театру у переддень новорічних свят дарують казкове дійство для дітей з малозабезпечених сімей та соціально незахищених дітей.

На завершення практики з додаткової кваліфікації студенти-четвертокурсники підготували звіт з додаткової кваліфікації (керівник Голяченко М.О.).

pmkd08 pmkd09

Клуб «Жива казка» (керівник Ганжелюк Л.С.) мав цього тижня дебют. Весела навчальна постановка «Про всіх на світі» завітала у ЗДО №6, 3, 7 м.Дубна. Студенти розіграли конфліктну ситуацію між кішкою і собакою, загадували загадки, залучали до виконання руханок, давали поради, щоб здобути справжніх друзів. Реакція дітей була вражаючою. Веселий сміх, гучні аплодисменти, щирі посмішки вселяли у студентів-акторів віру в свої сили, бажання донести головну ідею постановки.

Всі, всі. Всі хто є на землі

Нам дуже потрібні дорослі й малі.

На всіх, всіх, всіх тримається світ.

Про це забувати ніколи не слід.

Під час показу казки панувала атмосфера радості, доброзичливості, гарного настрою. Вихователі та діти запросили до себе в гості ще, адже казкоретапія – один із найбільш продуктивних методів навчання і виховання.

На підсумковому засіданні ПМК дошкільної педагогіки, психології та окремих методик викладачі наголосили, що декадник пройшов на високому професійному рівні та окреслили перспективи розвитку дошкільної освіти.