Тиждень іноземних мов

 

Вивчення іноземної мови в сучасному світі - це одна з найважливіших складових сучасноїуспішної людини. Сьогодні мільйони людей в усьому світі вивчають іноземні мови. Знання іноземних мов свідчить про всебічний розвиток особистості, розширює світогляд, дозволяє пізнати культуру та звичаї іншого народу. Людина, яка вивчає іноземну мову, у той же час знайомиться з культурою країни, її літературою, історією і географією. Крім того, іноземна мова допомагає краще пізнати свою власну. Як казав відомий німецький письменник Вольфганг Гете: «Той, хто не знає іноземної мови, не знає своєї власної».

На жаль, багато людей вважають, що не кожна людина здатна вивчити іноземну мову. Так, звичайно, здібності у кожної людини індивідуальні. Хтось схильний до точних наук, у когось гуманітарний склад розуму. Але, безсумнівно, у кожної людини є здібності, і з цим фактом наврядчи хтось не погодиться. Найголовніше розвивати ці здібності, удосконалювати та зміцнювати. Необхідно також тренувати свою пам’ять і мислення, особливо на уроках іноземної мови.

Таким чином, основною проблемою на даний момент є зацікавити студентів у вивченні іноземної мови, показати їм усі перспективи та переваги. Для цього в нашому коледжі проводиться тиждень іноземних мов. Основна мета даного заходу - посилити мотивацію до вивчення іноземних мов, стимулювати інтелектуальну та мовну активність студентів, розширити їх світогляд, розвивати творчі здібності. Головним принципом тижня є залучення якомога більшої кількості студентів до творчо-пізнавальної діяльності і співпраці з викладачами незалежно від рівня володіння мовами. Необхідно залучати студентів до творчих видів роботи, стимулювати їх, підвищувати їхню мотивацію до вивчення мов.

В цьому році тиждень іноземних мов пройшов результативно, цікаво і творчо. Були проведені заходи, які запам’яталися студентам. Цього року тиждень мов тривав з 30.03 по 3.042015 р. і розпочався він з «Конкурсу стіннівок», які студенти готували іноземними мовами. Стіннівки вийшли цікаві та яскраві, разом з тим і повчальні. Переможцями стали 3-С та 3-В курси. Зі стіннівок учні мали змогу прочитати вірші, вирази та й просто цікаву інформацію.

Також перший день відзначився особливою музичністю та співочістю, чого б не могло бути без допомоги студентів 3-В та 2-А курсів, а саме: Кравчук С., Костюк І., Жук З., Гривас М., Савчук М., Новак О., Новосад Л., Панасюк О, Слободенюк О. та Лук’янчук К. Своїм пісенним привітанням дівчата зробили похмурий весняний день світлішим, а настрій коледжу - бадьорішим. Студенти співали англійською, німецькою, французькою і польською мовами, вкотре доводячи, що для пісні і музики немає мовних бар’єрів.

i02 
 i06

 

        31.03.2015 на базі НВК «ЗНЗ-ДНЗ» за участю вчителів іноземної мови від баз практики та керівників різних видів практики Дубенського коледжу РДГУ за ініціативою центру «Інтеркультурність», який діє в рамках інтегрованої програми професійно-практичної підготовки студентів «Джерело», було проведено круглий стіл «Методичні послуги».

Завданнями центру є підвищення рівня професійно-методичних вмінь студентів-практикантів, необхідних для плідної роботи в галузі навчання ІМ, вивчення досвіду роботи базових навчальних закладів та керівників від баз практики шляхом перегляду відкритих уроків, майстер-класів, проведення круглих столів, тренінгових зустрічей, запровадження спільної видавничої діяльності керівників практики з іноземної мови коледжу, керівників від баз практики, студентів та вчителів. Під час зустрічі ми намагались реалізувати деякі з них.

       На виставці були представлені методичні посібники, авторами яких є керівники практики, вчителі шкіл, а також студенти. Вчителі англійської мови НВК «ЗНЗ-ДНЗ» Шавловська О.Д. та Забейда Л.П. не лише ознайомили присутніх зі своїми посібниками і доцільністю їх використання на уроках і позакласних заходах з іноземної мови, а й провели із своїми маленькими вихованцями майстер-класи із виконання мовних і мовленнєвих вправ, представлених у посібниках.

       Особливо цінними були методичні поради вчителя німецької мови Леньо В.Л. Вона показала практичне використання методу ейдетики на уроках німецької мови, поділилась своїм досвідом щодо підвищення інтересу учнів до вивчення німецької мови, провела майстер-клас із вивчення пісні «MeinHut, derhatdreiEcken».

     Трофимчук Т.В. вважає за доцільне використання на уроках і заняттях іноземної мови методу асоціативних символів. З учасниками круглого столу нею був проведений тренінг із використанням елементів цього методу.

 

 m02

 

     Вчитель німецької мови Киричук М.Л. ознайомила присутніх із акмеологічним підходом у навчанні іноземної мови і дала студентам-практикантам рекомендації щодо планування та проведення уроків німецької мови. На завершення присутні прослухали звіти студентів-практикантів Крупко М.О. та Грицюк М.М. про проходження переддипломної педагогічної практики з додаткової кваліфікації «Вчитель іноземної мови в початкових класах».

   Сподіваємось на подальшу співпрацю з базами практики з додаткової кваліфікації «Вчитель іноземної мови в початкових класах».

 m04

 

Науково-практична конференція «Інноваційні технології в навчанні іноземних мов»

                                           Не навчайте своїх дітей так, як навчали вас,

вони народились в інші часи

                                                                                                              Народна мудрість

           Всім відомий вираз «Tell me and I will forget, show me and I will remember, involve me and I will understand». І дійсно, ми запам’ятовуємо 10% того, що ми чуємо, 20% того, що бачимо, 40% – того, про що говоримо, і 90% того, що ми робимо. Отже, замість того, щоб подавати готову інформацію, викладач повинен заохотити студентів до пошуку відповідей на поставлені ними ж запитання, створювати мовленнєві ситуації, у яких учні були б відкривачами і експериментаторами. Таким чином, привабливі дидактичні засоби, що діють на зір, зумовлять запам’ятовування 20% інформації. Створення можливості дискусії і розмови збільшить кількість інформації, що запам’ятовується до 40%. Натомість можливість навчання через діяльність зумовить запам’ятовування 90% того, що роблять студенти, тому що під час виконання дії вони «задіюють» себе повністю: своє мислення, свою волю, емоції і уяву.

       Активізуючі, новаторські методи – це методи, які допомагають студентам:

-         без труднощів засвоїти нові знання;

-         розвивати власні думки і ідеї;

-         спілкуватись, дискутувати, спираючись на різні теми;

-         діяти.

       У середу, 1 квітня, в Дубенському коледжі РДГУ відбулася науково-практична конференція «Інноваційні технології в навчанні іноземних мов». Вона булла запланована викладачами предметно-методичної комісії іноземної філології в рамках Тижня іноземних мов. На конференцію були запрошені студенти 2-А та 4-А курсів та гості: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри практики англійської мови РДГУ Федоришин О.П., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри романо-германської філології РДГУ Палій В.П., кандидат філологічних наук, доцент кафедри романо-германської філології РДГУ Терещенко Т.В., вчитель англійської мови Білокриницької ЗОШ І-ІІІ ступенів Ткачук М.А.

         Голова предметно-методичної комісії викладачів іноземної філології Дубенського коледжу РДГУ Зінченко О.А. ознайомила присутніх з нетрадиційними методами навчання іноземної мови, які сприяють активізації мовленнєво-мисленнєвої діяльності студентів. Студенти 3-А курсу Костюк О., Савчук С. та Крохмалюк І., студентка 4-А курсу, виступили з практичними порадами щодо підвищення ефективності навчально-виховного процесу за допомогою інтерактивних методів навчання, використання ігор та вправ для навчання читання іноземною мовою.

         У своєму виступі О.П.Федоришин зупинився на прийомах формування позитивної мотивації, яку називають запускним механізмом мовленнєвої діяльності при вивченні іноземної мови.

         Всім відомо, що рівень володіння іноземною мовою оцінюється не лише вмінням спілкуватися в присутності співрозмовників, а й вмінням користуватися службами та сервісами мережі Інтернет. Про один з таких сервісів, «підкаст», розповіла у своєму виступі Т.В.Терещенко.

         Спеціалісти зі стратегічних проблем освіти називають дистанційне навчання освітньою системою XXI ст. Проблемам та перевагам дистанційного навчання присвятив свій виступ В.П.Палій.

         З найсучаснішими технологіями навчання іноземних мов ознайомив присутніх М.А.Ткачук.   

 

Навчання іноземної мови на сучасному етапі неможливе без дидактичної функції вчителя, яка полягає не в передачі знань, а у формуванні навичок здобувати їх; форми роботи повинні захоплювати учнів, пробуджувати інтерес та мотивацію, навчати самостійному мисленню та діям. Досягнення цих результатів можливе при застосуванні інтерактивних методів навчання, використання новітніх технологій, методик та програм.

 

Конкурс «Кращий переклад іншомовного поетичного твору»

           У четвер 2 квітня, в рамках Тижня іноземних мов у Дубенському коледжі РДГУ, відбувся конкурс на кращий переклад українською мовою віршів німецьких, англійських та французьких авторів.

         В аудиторії зібралися найпоетичніші студенти коледжу і показали свої здібності у перекладі поезії іноземними мовами. Присутнім любителям поезії надзвичайно сподобалися вірші, адже кожен студент виявив творчі здібності у перекладі та продемонстрував своє бачення проблеми. Вражала мелодійність кожного прочитаного перекладу.

         Основною тематикою прочитаних віршів було найінтимніше почуття – кохання.Також звучала тема любові до матері та Батьківщини. Наприкінці конкурсу студенти продемонстрували високий патріотизм та небайдужість до проблем сьогодення: у виконанні Жук Зоряни та Панасюк Ольги, студентів 3-В курсу, прозвучала пісня «Ще не вмерла Україна» польською мовою.

         Атмосфера заходу була приємною, невимушеною, а оплески, якими студенти проводжали учасників, покращили настрій усім присутнім. Зустріч не залишила байдужим нікого. Переможцями конкурсу стали такі учасники: Смаль Софія, студентка 2-Д курсу у номінації «Кращий перекладач поетичного твору німецькою мовою»; Костюк Оксана, студентка 3-А курсу у номінації «Кращий перекладач поетичного твору англійською мовою» та Андрійчук Руслана, студентка 3-Б курсу у номінації «Кращий перекладач поетичного твору французькою мовою». Проте переможених того дня не було. Нагородою для всіх став гарний настрій та приємні спогади.

    

 

1 квітня

1 КВIТНЯ

Година землі

28 БЕРЕЗНЯ

ЕКО13ЕКО 12

Педагогічні зустрічі

 

Педагогічні зустрічі – це завжди змістовно і цікаво. 18 березня 2015 року у Дубенському коледжі РДГУ відбулася зустріч освітян-початківців шкіл м. Дубно, викладачів та студентів коледжу з автором підручника для початкової школи – Л.О. Варзацькою, доктором філософії, кандидатом педагогічних наук, доцентом Інституту педагогіки НАПН України.

Лариса Олександрівна презентувала підручник «Українська мова. 4 кл». Автор наголошувала, що принцип цілісності підручника досягається розробленими складниками взаємопов’язаного навчання мови та мовлення – мотиваційною, змістовою, процесуальною. Методичну конкретизацію ці складники навчання знаходяться у єдності соціокультурної, мовної, мовленнєвої, діяльнісної змістових ліній.

Цікавим та насиченим був майстер–клас науковця на тему: «Компетентнісне навчання рідної мови й мовлення у початкових класах». Для досягнення освітніх цілей, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти та базовою програмою з української мови для 1-4 класів загальноосвітніх закладів з українською мовою навчання, авторський колектив пропонує подану в підручниках «Українська мова» для 2-4 класів технологію особистісно зорієнтованої компетентнісної освіти. Вчителі та викладачі мали нагоду з перших уст отримати відповіді на всі запитання. Висловили свої зауваження, пропозиції, які виникають в процесі навчання учнів. Така співпраця була плідною і творчою, бо важливо, що обидві сторони почули один одного. Адже підручник – це не лише засіб навчання учня, джерело знань, а й засіб інтелектуального та духовного розвитку юної особистості.

 

 

Животворна криниця поезії Ліни Костенко

Поети – це біографи народу,

А в нього біографія тяжка

Л. Костенко

 

19 березня у міській центральній бібліотеці відбулось свято поезії, присвячене 85-річчю від дня народження поетеси Ліни Костенко.

Що таке поезія? Це правда і чесність з собою. Це визначальне – поет повинен думати про вічні цінності, які можна передати нащадкам. Саме такі цінності сповідує Ліна Костенко, ними дихають її вірші. ЇЇ поезія – явище унікальне і неповторне, яке неможливо вкласти в які-небудь рамки. IMG 20

Доторкнутись душею до творчості поетеси, щоб зачерпнути з животворної криниці її духовності, змогли студенти та викладачі Дубенського педколеджу. У виконанні дубенських поетів Любові Пшеничної, Миколи Пшеничного, Миколи Тимчака та студентів прозвучали поезії Ліни Костенко з усіх її тематичних категорій: про пам'ять, творчість, любов, природу. Кожна поезія всіма шанованої авторки є високодуховною і патріотичною, плекає повагу і любов до високого поетичного мистецтва.

Незабутні враження залишились в душі кожного, хто доторкнувся до Великого мистецтва Великого поета.

 

Комісія викладачів філологічних дисциплін

 

 

Архів новин (оберіть дату)

April 2024
Mo Tu We Th Fr Sa Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5