Засідання у фітобарі «Чай – напій Богів»

ЧАЙ94Я повинен пити багато чаю, тому що без нього не зміг би працювати. Чай визволяє ті можливості, які дрімають у моїй душі.

Л.М.Толстой

Серед різноманітних напоїв, виготовлених людиною, найбільш відоміший та розповсюдженіший – чай. Його п’ють у різних куточках світу, він допомагає вилікуватися від багатьох хвороб.

15 грудня – Всесвітній день чаю. Саме тому активістами гуртка «Зелені ліки навколо нас» було проведено засідання у фітобарі «Чай – напій Богів». Студенти-гуртківці підготували розповіді про історію виникнення чаю, процес його виробництва, різноманітність, провели класифікацію чаїв, визначили важливі компоненти чайного листа. Також повідомили про можливість приготування лікувального чаю із рослин нашої місцевості при різноманітних захворюваннях, спробували визначити їх компоненти. Не зайвою була інформація про зберігання чаю і особливості його купівлі. Керівник гуртка – Тетяна Василівна Цимбалюк – навчила присутніх правильно заварювати чай. З чим і як пити чай, ознайомила Вікторія Семенчук.

На засіданні можна було провести дегустацію чаю, побачити представлену різноманітність, ознайомитися із літературою по цій темі. Добре засвоїти класифікацію чаю: червоний, білий, жовтий, зелений, чорний, адже гуртківці розмістилися групами відповідних кольорів. Оформлення залу сприяло дружній бесіді за чашкою смачного ароматного чаю. Як казав Микола Гоголь: «Під шум самовару відбувається зігріваюча і серце, і душу розмова».

Гості фітобару відзначили,  що найсмачнішого чаю не буває – у всіх людей різні смаки; найкориснішого чаю не буває – у всіх людей різні потреби, але придивіться до зеленого чаю.

Ми дізналися багато нового. Спробуємо у своєму домі зробити чаювання теж святом. А щоб зрозуміти смак чаю, пробуйте, експериментуйте, вигадуйте, створюйте свої рецепти.

Смачних Вам родинних чаювань!                                

Ірина Левчук, староста гуртка «Зелені ліки навколо нас»

Проблеми та перспективи розвитку спеціалізацій у професійній підготовці соціальних педагогів

231214  17 грудня відбулося спільне засідання предметно-методичної комісії викладачів соціальної педагогіки Дубенського коледжу РДГУ із науковцями кафедри соціальної педагогіки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка з питань стану проблем та перспектив розвитку спеціалізацій у професійній підготовці соціальних педагогів.
  В рамках зустрічі було організовано круглий стіл із випускниками спеціальності «Соціальна педагогіка». В ході плідного обговорення було розглянуто реалії професійного становлення соціального педагога, намічено спільні плани та заходи щодо проведення та створення ефективних умов формування конкурентоспроможного фахівця в галузі соціальної роботи.
  В продовження співпраці між предметно-методичною комісією викладачів соціальної педагогіки Дубенського коледжу РДГУ та кафедрою соціальної педагогіки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка планується підписання відповідного договору.

Підсумки проведення акції «Рісайклінг»

ЕКО6.6З 6 по 19 грудня у холі корпусу №2 Дубенського коледжу РДГУ проходила виставка робіт, які були виготовленні із вторинної сировини. Чимало представлених робіт були виготовлені руками студентів нашого навчального закладу під час навчальних занять із трудового навчання та у позакласний час.
Попри розвішені оголошення у школах міста, до акції долучилися лише учні Дубенської гімназії №2. Вони зуміли виготовити віник із пластикових пляшок, іграшки для діток, ляльки із пластикових пакетів. За співпрацю дякуємо вчителям біології Цимбалюк Л.С., Максимчук М.О..
Організація повної утилізації вторинної сировини має і екологічне, і економічне, і соціальне значення. Це і спосіб змен­шення забруднення, і отримання дешевшої продукції на основі відходів, і раціональне ставлення до природних багатств країни.
Бережімо природу! Економно ставмося до природних ресурсів!
Цимбалюк Т.В., координатор екологічного проекту "Рідне місто"
соціальної програми «Дубенський коледж РДГУ – дубенчанам»

 

Утилізація вторинної сировини


У більшості міст світу переважає вивіз відходів на звалища. На звалищах зберігається багато відходів. Складування відходів на міських звалищах є екологічно найбільш недосконалим способом порятунку від них. Стічні води звалищ токсичні й забруднюють ґрунтові води й ріки. Відбувається забруднення атмосферного повітря газоподібними речовинами, які утворюються при розкладанні звалених матеріалів.
Організація повної утилізації вторинної сировини має і екологічне, і економічне, і соціальне значення. Це і спосіб зменшення забруднення, і отримання дешевшої продукції на основі відходів, і раціональне ставлення до природних багатств країни.
В цьому плані можна виділити такі найпоширеніші способи використання:
• Побите скло використовують для виробництва склотари (банок, пляшок). Так, при варці зеленого скла в Німеччині вико¬ристовують до 70% склобою, коричневого — до 46% і безколірного - до 25%. На спеціальні заводи бите скло поставляється уже очищеним від домішок і розмеленим до розмірів, що вимагаються. В США відходи тарного скла використовують при будівництві автомобільних доріг. Розроблений матеріал «гласфальшт», що складається з 60% меленого скла, 5% асфальту, 33% «кам'яної муки». Також в США розроблено новий вид білої і кольорової це¬гли з старого газетного паперу і бою скла. Цегла вогнетривка і водостійка, має меншу масу і вартість, на 30% нижчу від звичай-ної. В Україні бите скло використовують, в основному, як добавку до шихти при варінні товарного скла у кількості 15-35%.
• Макулатура переробляється, головним чином, на паку¬вальний папір, картон, газетний і туалетний папір, внутрішні шари багатошарового картону. Переробка макулатури на білий типографський папір вимагає великих затрат через необхідність знебарвлення, видалення проклеюючих речовин та наповнювачів. Перш за все макулатуру сортують - розділяють картон, папір, газети. Потім подрібнюють, додають наповнювачі за необхідності, розмочують, очищають від сторонніх включень і форму¬ють паперове полотно. Паперовий брак йде на вторинну переробку. Використання вторинної паперової сировини зберігає великі площі лісів, яких і так в Україні недостатньо.
• Найбільш розповсюджений метод переробки відходів пластмаси (попередньо розсортованої за типами, сортами, кольорами) - перетворення на вторинний гранульований продукт з наступним чи безпосереднім використанням його для виробництва поліетиленової плівки, труб для поливання, волокна та т.п.
• Зношені шини останнім часом намагаються більш активно переробляти, ніж раніше. Ступінь переробки коливається від 87% (Японія) до 20-30% (США та Західна Європа). Інколи це досить екзотичні способи - наприклад, створення штучного рифу для існування риб і мідій (Флорида). До найбільш поширених методів можна віднести утворення гумової крихти. Для цього гуму дроблять при позитивних температурах або кріогенним дробленням. Далі гумова крихта може використовуватись у дорожньому будівництві. Це суттєво підвищує зносостійкість і зменшує шумоутворення, покращує морозостійкість, скорочується гальмівний шлях автомобіля. Існує два способи виготовлення гумоасфальту: перший - хімічна взаємодія крихти з компонентами асфальту, другий - крихту вводять в асфальт як наповнювач поряд з піском чи щебенем. Однак вартість такого асфальту більша на 10-100 %. Гумову крихту можуть використовувати при виготовленні спортивних покриттів та литих виробів. Використання покришок як палива з урахуванням забезпечення екологічних вимог становить близько 35 доларів на 1 тонну. Та все ж таки, це дозволяє економити традиційні види палива (спалювання однієї шини легкового авто дає кількість енергії, еквівалентну спалюванню 3 л нафти).
• Кольорові і чорні метали давно використовують як найважливіший вторинний ресурс в металургії. Це дає не лише екологічний, а, перш за все економічний та технологічний ефект.
• Утилізація відпрацьованих акумуляторів полягає у ме¬ханізованому розділенні, сепарації акумуляторного брухту, плавці і рафінуванні чорнового свинцю. При розділенні отримують п'ять фракцій: металічну, оксидно - сульфатну, поліпропіленову, полівінілхлоридну і ебонітову.
Цимбалюк Т.В., координатор екологічного проекту "Рідне місто"
соціальної програми «Дубенський коледж РДГУ – дубенчанам»

Семінар-практикум

vE1ITgAMsYA  Студентами дошкільного відділення під керівництвом Голяченко М.О. був проведений семінар-практикум на тему «Гра як засіб виховання і навчання дітей дошкільного віку» в рамках вивчення досвіду предметно-методичної комісії викладачів дошкільної педагогіки, психології та окремих методик з питання «Формування у студентів професійних умінь і навичок під час організації ігрової діяльності з дітьми дошкільного віку».
  Тема семінару-практикуму вибрана невипадково, адже гра є провідною діяльністю дошкільника.

   В.О. Сухомлинський писав «Гра — це величезне світле вікно, крізь яке в духовний світ дитини вливається живлючий потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра — це іскра, що засвічує вогник допитливості». Семінар-практикум проведено у формі ділової гри. Цікавими були презентації студентів: «Гра як фактор організації дитячого колективу», «Дидактичні ігри та вправи у навчально-виховному процесі», «Народні ігри — животворче джерело виховання особистості дитини», «Пальчикові ігри та вправи», «Організація предметно-розвивального середовища в дитячому садку», «Планування ігрової діяльності»; моделювання фрагментів різних видів ігор: хороводної народної гри «Ой є в лісі калина», гри-драматизації «Нові пригоди Червоної Шапочки». Змістовною наповнюваністю вирізнявся виступ Ракович В., яка продемонструвала різноманітні пальчикові ігри для дошкільнят. Моделюючи дидактичну гру «Відгадай за смаком» студентка Шеліган М. залучила учасників семінару до практичної діяльності. Практичними порадами студенти залучили батьків дошкільнят до співпраці.
   Безумовно, що такі форми роботи сприяють закріпленню теоретичних знань студентів на практиці, творчому підходу до моделювання різних життєвих ситуацій та підвищують ефективність інтелектуальної праці.

Святий Миколай у Дубенському замку.

22121419 грудня волонтери Дубенського коледжу РДГУ взяли участь у святкових заходах до Дня Святого Миколая у Дубенському історико-культурному заповіднику.

Свято було наповнене  дитячими забавками, цікавими зустрічами, новорічними дивами. До замку «прибули»  Миколаї з багатьох країн – Німеччини, Чехії, Польщі, а також Норвегії. Саме роль Йоулупукке з цієї північної країни блискуче зіграв студент ІІІ-Б курсу Ковальчук Володимир.

Справжня шеренга вишикувалась в тій частині залу, де святковий настрій дарували дітям Церольчук Олена, Карпюк Марія, Рогаль Наталія, Юрчик Ярослава, Приступлюк Марія творчими новорічними розмальовками. Боді-арт викликав велике зацікавлення серед дубенчан і гостей міста.

Дзеркальна зала замку була переобладнана під Майстерню Діда Мороза. Саме тут гноми (чию роль виконували студенти лідерської групи І – В курсу волонтерської програми «Минуле – поруч») разом з дітьми виготовляли новорічні прикраси на ялинку, іграшки, ланцюжки. Лідерська група ІІ-Д курсу екологічного проекту «Рідне місто» провели акцію «Збережи ялинку» і показали, як з підручних матеріалів можна виготовити лісову красуню без нанесення шкоди природі.

А в Червоній залі чарівну атмосферу своєю казкою створювали студенти лідерської групи ІV-Д курсу лідерської програми  «Серце віддаю дітям». Разом з бременськими музикантами діти побували на гостинах у Лисички та Журавля, Машеньки, Попелюшки та Принца, познайомились із мешканцями чарівної Рукавички.

Свято вдалось саме через високу активність та творчість наших студентів та викладачів-координаторів соціальної програми «Дубенський коледж-дубенчанам»: Ковальчук Н.Д., Сірман О.А., Гаврилюк Г.Г. та Цимбалюк Т.В.