План заходів з проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

Зміст роботи

Дата

Місце проведення

Відповідальний викладач, група

1

Розповсюдження інформаційних буклетів «Будьмо толерантними!» серед школярів

25.11

НВК

«ЗНЗ-ДНЗ»

Хітрова О.В.

3-С

2

Флешмоб «Ми – проти насильства»

27.11

НВК «школа-гімназія»

Чайка Н.С.

3-Б

3

Інформаційні хвилини «Як не стати жертвою торгівлі людьми»

29.11

Дубенське вище художнє професійно-технічне училище

Добровольський С.Г.

4-С

4

Превентивна акція «STOPАГРЕСІЯ!»

02.12

НВК «школа-гімназія»

Хітрова О.В.

3-С

5

Інструктивний практикум «Насилля. Алгоритм дії»

12.12

Дубенський коледж РДГУ

Власюк Г.Л.

1-А

6

Година спілкування «Поважаю себе, поважаю інших»

12.12

Дубенський коледж РДГУ

Панасюк І.В.

1-С

Флеш-моб «Стоп булінг»

18 квітня 2019 року в Дубенському коледжі РДГУ за активної участі студентів ІІ-IІІ курсу відділення «Соціальної педагогіки» відбувся флеш-моб «Стоп булінг», а також було організовано виставку соціальної реклами «STOP BULLYING» з метою формування нетерпимості до проявів агресії, розвитку співчутливого ставлення до жертв насилля, навички надання і отримання допомоги.

GL1 GL2 GL3 GL4

Незвичний для нашого сприйняття термін булінг тісно пов'язаний із такими поняттями, як насильство та агресія.

Булінг – це агресивна і вкрай неприємна свідома поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої, що супроводжується регулярним фізичним і психологічним тиском та є гострою проблемою сучасності.

Уперше термін булінг з'явився на початку 70-х рр. ХХ ст. у Скандинавії, де група дослідників вивчала явища насильства між дітьми в школі. У перекладі з англ. «bulli» - хуліган, забіяка, грубіян, насильник; «bulling» - цькування, залякування, третирування.

GL5 GL6 GL7

Нині 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу. 24% дітей стали жертвами булінгу, і 48 % з них нікому не розповідали про ці випадки, 44% школярів-спостерігачів ігнорували булінг, тому що їм було страшно за себе.

Булінг не є «нормальним» або прийнятним у будь-якій формі, а ігнорування може не завжди призвести до його припинення. Якщо є така можливість, потерпілий має довіритись дорослій людині, можливо, це хтось із батьків, вчитель, шкільний психолог, соціальний педагог, які почнуть протидіяти булінгу.

GL8 GL9

Варто пам’ятати, що не завжди легко виявити ознаки булінгу, оскільки вони можуть не бути фізичними та очевидними. Емоційний, словесний та інтернет-булінг може часто залишати шрами, яких люди не побачать.

Просто терпіти – означає втратити самоповагу і залишити ситуацію безкарною!

І.А. Стець,

викладач соціально-педагогічних дисциплін,

керівник експрес-групи «Гаряча лінія»

STOP! Булінг!

Зовнішність, вимова, поведінка, успіхи в навчанні, статки родини – все це може стати причинами цькування дитини. Тривалі агресивні дії щодо іншого в світі називають булінгом.

Україна – в першій десятці країн Європи за його поширеністю з-поміж 11-15-річних школярів. Вона залишила далеко позаду не лише найбільш соціально благополучні Данію чи Норвегію, але й, приміром, Угорщину та Грецію. Такі дані наводить ВООЗ.

Торік 67% українських дітей або були жертвами, або кривдниками, або свідками булінгу, за даними ЮНІСЕФ. Чверть із них безпосередньо зазнали цькувань. 48% цих дітей нікому не розповіли про пережите.

Чи не вперше в Україні заговорили голосно й відверто про цю проблему.

bul1 bul3 bul2

26-27 лютого у Дубенському коледжі РДГУ діє виставка інформаційно-методичних метеріалів «Увага! Булінг!», з метою привернення уваги студентів - майбутніх педагогів, вихователів, соціальних педагогів до актуальної проблеми сьогодення.

Організатори виставки – викладачі комісії загальної та соціальної педагогіки і психології прагнуть розширити знання студентів про причини, прояви та наслідки шкільного булінгу, сформувати систему психолого-педагогічних дій з протидії шкільному насильству.

Члени клубу «Волонтер» (керівник О.В. Хітрова) розповсюдили серед студентів коледжу буклети «Зупинимо булінг разом!» від Міністерства юстиції України.

bul4 bul5

Торгівля людьми як соціальна проблема сучасності

29 листопада 2018 року в Дубенському коледжі РДГУ за активної участі студентів IV курсу відділення «Соціальної педагогіки» відбулася презентація програми «Торгівля людьми як соціальна проблема сучасності» експрес-групи «Гаряча лінія» з метою попередження торгівлі людьми та потрапляння людей в тенета сучасного рабства.

hl1 hl2

Сьогодні торгівля людьми є одним з найсерйозніших злочинів проти людства. Люди в усьому світі в залежності від обставин потрапляють в умови, схожі на рабство. І, на жаль, у такі ситуації потрапляють й українські громадяни.

hl3 hl4

Варто наголосити, що проблема торгівлі людьми не зникає, а в останні роки лише загострюється. Упродовж останніх років на першому місці серед важливих причин залишається скрутне економічне становище. Значна частина громадян має низькі заробітки, що майже сягають межі бідності, у т. ч. й за висококваліфіковану працю (медичні й педагогічні працівники, серед яких абсолютна більшість – жінки). Спостерігається унікальне явище обвального зниження рівня життя навіть тієї частини населення, що за світовими стандартами належить до «середнього класу». Криза призвела до зниження рівня самозахисту громадян, погіршення загального психологічного стану. За принципом «вже гірше не буде» люди погоджуються на різні авантюрні пропозиції, навіть не замислюючись про можливі наслідки.

hl5 hl6

А тому проведення профілактичної роботи з метою попередження торгівлі людьми є дуже актуальним та необхідним. І все ж потрібно пам’ятати, що не варто шукати примарного щастя там, де воно Вас не чекає. Шукайте його у власному домі. Кому, як не нам, піднімати українську економіку, будувати незалежну державу.

 Ми повинні добре знати і пам’ятати: рабство в третьому тисячолітті існує, і сучасний прояв його – це торгівля людьми!

І.А. Стець,

керівник експрес-групи «Гаряча лінія»

Етична бесіда на тему «Торгівля людьми» з використанням відеофільму «Станція призначення: життя»

15 травня 2018 року в гуртожиткуголовою радипрофілактикиправопорушень Романовою Г. М. та головою студентської ради гуртожитку Н. Кушнерук було проведено етичну бесіду просвітницько-профілактичного характеру на тему: «Торгівля людьми».

Основною метою цієї бесіди стало розширення і поглиблення знань студентів про безпечну роботу за кордоном; розвиток пильності та спостережливості у питаннях працевлаштування за кордоном; виховування інтересу до вивчення документів з питань працевлаштування за межами країни.

Торгівля людьми – це частина транснаціонального організованого злочинного світу. Протягом останніх років інтенсивність цих злочинів постійно зростає. Наявна інформація свідчить, що Україна належить до групи країн, з яких торгівці людьми шляхом шахрайських дій вивозять людей з метою примусової праці до країн Європи, Близького Сходу та Азії.

tl 1 tl 2

У ході бесіди студенти переглянули фільм «Станція призначення: життя». Це півгодинний навчальний фільм, який висвітлює проблеми торгівлі людьми та її складові частини: методи вербування, транспортування та типові форми експлуатації людей в умовах сучасного рабства. У фільмі також надано інформацію щодо легального та нелегального перебування за кордоном з метою навчання, праці та відпочинку.  Навчальний фільм рекомендований Міністерством освіти та науки України для перегляду учням загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів України, педагогам, викладачам та батькам. 

Кожен, хто відвідав цей захід, зміг для себе почерпнути щось нове про правила перебування за кордоном, легальне працевлаштування, навчання. Переглянутий фільм став пересторогою для молодих людей, які тільки обирають свій шлях у житті. Адже до цього мало хто знав, що цікава пропозиція поїздки за кордон може обернутися для будь-кого великими неприємностями.