Психолого-педагогічна практика "Спостереження за освітньою роботою вчителя-класовода у перші дні дитини в школі"

У наших школах не повинно бути нещасливих дітей,

душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні.

Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини,

які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.

В.Сухомлинський

Початок навчання дитини в школі - складний і відповідальний етап у її житті. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові соціальні контакти, нові стосунки, нові обов'язки.

Сучасні першокласники – це діти нового покоління, їх не можна примусити щось робити, з ними потрібно домовлятися; вони навчаються тоді, коли розуміють мету навчання; для них важлива співпраця та партнерство; їм необхідне заохочення та обґрунтована похвала; в інформаційному світі вони залежні від технологій та мобільні. Нова українська школа вимагає принципово нового, модернізованого підходу до організації освітньої діяльності першокласників.

praktuka1

З метою ознайомлення студентів спеціальності 013 Початкова освіта з особливостями періоду адаптації дитини до освітнього процесу під час першого тижня її перебування у школі, вивчення специфіки роботи вчителя у цей період передбачено проходження психолого-педагогічної практики «Спостереження за освітньою роботою вчителя-класовода у перші дні дитини в школі».

praktuka2

2020 рік вніс свої корективи в освітній процес, саме тому четвертокурсники проходили цей вид практики дистанційно (сервіс Zoom). Під керівництвом викладачів ПМК загальної та соціальної педагогіки і психології студенти ознайомилися з:

- нормативно-правовими документами щодо організації освітнього процесу в 1 класі НУШ;

- психолого-педагогічними особливостями організації освітнього середовища;

- плануванням роботи вчителя в перший тиждень навчання (модельна програма «Я-школярик»);

- методикою проведення ранкових зустрічей, розробки та впровадження правил і рутин;

- способами інтеграції навчання та оцінювання навчальних досягнень учнів (вербального, формувального, портфоліо);

- формами співпраці вчителя та батьків.

praktuka3

За результатами педагогічної практики студенти виготовили і презентували лепбук «Нова українська школа» та електронні скарбнички для вчителя 1 класу. Ця практика надихнула студентів на творчий пошук у своїй майбутній професійній діяльності. Разом з керівниками практики четвертокурсники дійшли висновку, що основне завдання вчителя у роботі з першокласниками - запалити в учнів вогник жаги до знань.