Головні напрямки роботи у студентському гуртожитку Дубенського коледжу РДГУ у І семестрі 2018-2019 н.р.

«Треба любити те, що ти робиш,

і тоді праця підніметься до творчості»

 

Молода людина, вступаючи до навчального закладу, робить рішучий крок у професійному самовизначенні, а, обживаючись у гуртожитку, – крок до особистісного самоствердження і соціалізації.

Гуртожиток – це феномен соціального середовища, який має виховний вплив на студента, створює основу для формування особистості майбутнього кваліфікованого фахівця, господаря своєї землі, всебічно розвиненої, гармонійної особистості. У ньому повинна панувати атмосфера доброзичливості, уваги до кожного, хто проживає, існувати турбота про підвищення освітнього рівня молоді, задоволення її культурних запитів та інтересів, духовного зростання. Саме цим принципами керуються вихователі гуртожитку Дубенського коледжу РДГУ у своїй виховній роботі.

Основні форми виховної роботи в гуртожитку:

-                     організаційна,

-                     пізнавальна

-                     моральна.

gurt2 gurt1

Виховна робота в гуртожитку коледжу є специфічною, тому що значна частина студентів за віком ще є школярами (14-15 років). І вплив батьків на студентів різко знижується , підвищується самостійність та незалежність. І тому процес формування особистості триває під впливом самого середовища гуртожитку.

 Ось чому основним напрямом виховної роботи в гуртожитку стає створення зручних та комфортних умов проживання – культурних та житлово-побутових; створення належних умов для задоволення основних потреб студентів – вільне спілкування, умови для виконання домашніх завдань, розвиток свого потенціалу для подальшого розвитку моральних, естетичних і фізичних якостей особистості.

gurt9 gurt8

На початку нового навчального року першочерговим завданням було створення та формування нового складу студентської Ради самоврядування гуртожитку. Цей процес є довготривалим та складним. Він здійснюється тільки через кропітку повсякденну роботу.

   Важливим елементом, що сприяє в ефективності виховного процесу, є залучення студентів до створення та роботи клубів:

  • «Подруга» (керівник Вітчук І.І.);
  • «Школа першокурсника» (керівник Долбняк М.М.).
  • gurt4 gurt7

З метою художньо-естетичного та національного виховання протягом І семестру 2018-2019н. р. проведені наступні заходи:

-           організаційні засідання клубів «Подруга», «Школа першокурсника» (вересень);

-  тренінгові заняття «Шлях до себе», «Розкрий свої вміння» (вересень, керівник – Вітчук І.І.);

-  анкетування на теми: «Мої труднощі у навчанні», «Мої проблеми у спілкуванні з товаришами» (вересень-листопад, керівник –ДолбнякМ.М.);

-  бесіди на теми «Про вплив шкідливих звичок на здоров’я людини», «Чи повинна сучасна дівчина вміти готувати?»( листопад-грудень , керівник –Вітчук І.І.);

-  індивідуальні виховні бесіди із студентами, інформаційні хвилини, години компліментів та розмови по колу (протягом семестру, керівник – Долбняк М.М.).

Вагому роль у вихованні почуття колективізму, навиків здорового способу життя та профілактики правопорушень мають систематичні, індивідуальні бесіди про особисту гігієну, про шкідливість тютюнопаління, вживання спиртних напоїв, про поведінку в громадських місцях, які сприяють попередженню негативних явищ у поведінці студентів.

     Також, у нашому гуртожитку оформлені інформаційні стенди:

-  «Права і обов’язки студентів»

-  «Правила внутрішнього розпорядку»

-  «Положення про студентське самоврядування»

-  «Списки мешканців поверху»

-  «Склад студентської Ради гуртожитку»

-  «Склад старостату».

     Протягом року вихователі та завідувач гуртожитком О.В.Кудлачик проводять із студентами бесіди з дотримання санітарно-гігієнічних норм, на усіх поверхах розміщуються пам’ятки користування кухнею, туалетною кімнатою, умивальниками. Надалі відбувається постійний контроль за виконанням вимог.

У гуртожитку ведеться контроль чергування на кухнях поверхів. Щомісячно організовуються генеральні прибирання на усіх поверхах, в кухнях та в санітарних кімнатах.

До послуг студентів у кожній секції гуртожитку є кімнати самопідготовки. За поточний період проведено ремонт у всіх кімнатах самопідготовки, на стадії завершення їх естетичне облаштування у стилі «Пори року». Для цього спільними зусиллями мешканців гуртожитку, адміністрації коледжу та профспілкового комітету було закуплено матеріали для ремонтних робіт, канцелярські товари (папір кольоровий, білий, гофрований, клей гарячий) та 6 світильників.

gurt5 gurt6

Розвиток у студентів естетичного смаку, почуття прекрасного, відповідальності розвиваємо не тільки повчальними бесідами, а й прикладом. Робимо все можливе, щоб технічний, санітарний стан навчальних і побутових приміщень, прилеглої території були впорядкованими.

Організаційна робота в гуртожитку допомагає студентству виробити індивідуальний стиль життя, діяльності і спілкування. Тому знати і розуміти молодь, адекватно оцінювати її особистісні якості та індивідуальний потенціал вихователі вважають однією із важливих умов співпраці.

   Аналізуючи роботу в гуртожитку, можна впевнено сказати, що тільки постійні, цілеспрямовані виховні дії, бесіди, роз’яснення приводять до позитивного результату.

Флеш-моб «Стоп булінг»

18 квітня 2019 року в Дубенському коледжі РДГУ за активної участі студентів ІІ-IІІ курсу відділення «Соціальної педагогіки» відбувся флеш-моб «Стоп булінг», а також було організовано виставку соціальної реклами «STOP BULLYING» з метою формування нетерпимості до проявів агресії, розвитку співчутливого ставлення до жертв насилля, навички надання і отримання допомоги.

GL1 GL2 GL3 GL4

Незвичний для нашого сприйняття термін булінг тісно пов'язаний із такими поняттями, як насильство та агресія.

Булінг – це агресивна і вкрай неприємна свідома поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої, що супроводжується регулярним фізичним і психологічним тиском та є гострою проблемою сучасності.

Уперше термін булінг з'явився на початку 70-х рр. ХХ ст. у Скандинавії, де група дослідників вивчала явища насильства між дітьми в школі. У перекладі з англ. «bulli» - хуліган, забіяка, грубіян, насильник; «bulling» - цькування, залякування, третирування.

GL5 GL6 GL7

Нині 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу. 24% дітей стали жертвами булінгу, і 48 % з них нікому не розповідали про ці випадки, 44% школярів-спостерігачів ігнорували булінг, тому що їм було страшно за себе.

Булінг не є «нормальним» або прийнятним у будь-якій формі, а ігнорування може не завжди призвести до його припинення. Якщо є така можливість, потерпілий має довіритись дорослій людині, можливо, це хтось із батьків, вчитель, шкільний психолог, соціальний педагог, які почнуть протидіяти булінгу.

GL8 GL9

Варто пам’ятати, що не завжди легко виявити ознаки булінгу, оскільки вони можуть не бути фізичними та очевидними. Емоційний, словесний та інтернет-булінг може часто залишати шрами, яких люди не побачать.

Просто терпіти – означає втратити самоповагу і залишити ситуацію безкарною!

І.А. Стець,

викладач соціально-педагогічних дисциплін,

керівник експрес-групи «Гаряча лінія»

STOP! Булінг!

Зовнішність, вимова, поведінка, успіхи в навчанні, статки родини – все це може стати причинами цькування дитини. Тривалі агресивні дії щодо іншого в світі називають булінгом.

Україна – в першій десятці країн Європи за його поширеністю з-поміж 11-15-річних школярів. Вона залишила далеко позаду не лише найбільш соціально благополучні Данію чи Норвегію, але й, приміром, Угорщину та Грецію. Такі дані наводить ВООЗ.

Торік 67% українських дітей або були жертвами, або кривдниками, або свідками булінгу, за даними ЮНІСЕФ. Чверть із них безпосередньо зазнали цькувань. 48% цих дітей нікому не розповіли про пережите.

Чи не вперше в Україні заговорили голосно й відверто про цю проблему.

bul1 bul3 bul2

26-27 лютого у Дубенському коледжі РДГУ діє виставка інформаційно-методичних метеріалів «Увага! Булінг!», з метою привернення уваги студентів - майбутніх педагогів, вихователів, соціальних педагогів до актуальної проблеми сьогодення.

Організатори виставки – викладачі комісії загальної та соціальної педагогіки і психології прагнуть розширити знання студентів про причини, прояви та наслідки шкільного булінгу, сформувати систему психолого-педагогічних дій з протидії шкільному насильству.

Члени клубу «Волонтер» (керівник О.В. Хітрова) розповсюдили серед студентів коледжу буклети «Зупинимо булінг разом!» від Міністерства юстиції України.

bul4 bul5

Торгівля людьми як соціальна проблема сучасності

29 листопада 2018 року в Дубенському коледжі РДГУ за активної участі студентів IV курсу відділення «Соціальної педагогіки» відбулася презентація програми «Торгівля людьми як соціальна проблема сучасності» експрес-групи «Гаряча лінія» з метою попередження торгівлі людьми та потрапляння людей в тенета сучасного рабства.

hl1 hl2

Сьогодні торгівля людьми є одним з найсерйозніших злочинів проти людства. Люди в усьому світі в залежності від обставин потрапляють в умови, схожі на рабство. І, на жаль, у такі ситуації потрапляють й українські громадяни.

hl3 hl4

Варто наголосити, що проблема торгівлі людьми не зникає, а в останні роки лише загострюється. Упродовж останніх років на першому місці серед важливих причин залишається скрутне економічне становище. Значна частина громадян має низькі заробітки, що майже сягають межі бідності, у т. ч. й за висококваліфіковану працю (медичні й педагогічні працівники, серед яких абсолютна більшість – жінки). Спостерігається унікальне явище обвального зниження рівня життя навіть тієї частини населення, що за світовими стандартами належить до «середнього класу». Криза призвела до зниження рівня самозахисту громадян, погіршення загального психологічного стану. За принципом «вже гірше не буде» люди погоджуються на різні авантюрні пропозиції, навіть не замислюючись про можливі наслідки.

hl5 hl6

А тому проведення профілактичної роботи з метою попередження торгівлі людьми є дуже актуальним та необхідним. І все ж потрібно пам’ятати, що не варто шукати примарного щастя там, де воно Вас не чекає. Шукайте його у власному домі. Кому, як не нам, піднімати українську економіку, будувати незалежну державу.

 Ми повинні добре знати і пам’ятати: рабство в третьому тисячолітті існує, і сучасний прояв його – це торгівля людьми!

І.А. Стець,

керівник експрес-групи «Гаряча лінія»